تجمع دوباره کارگران بازنشسته وشاغل مجتمع کشت وصنعت هفت تپه

صبح دیروز، تعدادی از کارگران شاغل و بازنشسته «مجتمع نیشکر هفت تپه» با تجمع مقابل ساختمان اداری این واحد، خواستار دریافت مطالبات مزدی وبازنشستگی خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز چهارشنبه، ۲۸ تیر ماه، شماری از کارگران شاغل و بازنشسته این واحد تولیدی با اجتماع مقابل ساختمان اداری مجتمع خواستار دریافت مطالبات عقب افتاده خود شده‌اند.

از قرار معلوم از مجموع ۳۴۱ نفر از کارگران بازنشسته این واحد که از اسفند ماه سال ۹۵ تا هم اکنون بازنشسته شده‌اند؛ حدود ۱۰۰ نفرهنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را دریافت کند.

این کارگران خواستار پرداخت سهم ۴ درصدی بازنشستگی خود در مشاغل سخت زیان آور به تامین اجتماعی هستند و در عین حال بابت پاداش بهره برداری سالهای ۹۴ و ۹۵ را از کارفرما طلبکارند.

در عین حال کارگران شاغل بخش صنعت مجتمع که در اجتماع امروز همکاران بازنشسته خودرا همراهی می‌کردند، می‌گویندبابت دو ماه مزد معوقه و پاداش و بهره برداری سال‌های ۹۴ و ۹۵ دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

طبق اظهارات آنان، علاوه بر آن، کارفرما از حدود یک سال قبل مزایای را که طبق عرف کارگاه به عنوان هزینه لوازم التحریر، حق لباس، سبد کالا ماه رمضان و به کارگران اختصاص می‌داد را کم ودر برخی موارد به‌طور کامل قطع کرده‌است.

از قرار معلوم جدا از کارگران شاغل وبازنشسته کارگران روز مزدی مجتمع نی شکر  از اسفند ماه مطالبات مزدی خودرا دریافت نکرده‌اند. جدا از معوقات مزدی ۸ ماه حق بن این کارگران در سال ۹۵ پرداخت نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.