هشدار ترامپ: «ایران در صورت عدم آزادی شهروندان آمریکایی با عواقب جدی روبرو خواهد شد»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته به جمهوری اسلامی هشدار داده که در صورت عدم آزادی شهروندان آمریکایی با «عواقب جدی» روبرو خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شده، اعلام کرده است ایران را در صورت آزاد نکردن شهروندان آمریکایی با تبعات جدی و جدید روبه‌رو می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است:‌ «نزدیک چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران از بازداشت و گروگان‌گیری به عنوان ابزارهای سیاست خارجی خود استفاده می‌کند و این رویه همچنان با حکم ده سال زندان برای ‘ژیو وانگ’ تا امروز ادامه دارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا از ایران خواست رابرت لوینسون، مأمور پیشین «اف بی آی»، سیامک و باقر نمازی و دیگر شهروندانی که ناعادلانه بازداشت‌شده‌اند، را به ایالات‌متحده بازگرداند.

پیش‌ازاین، در سی‌ام خردادماه یک مقام ارشد دولت آمریکا به روزنامه واشینگتن‌پست گفت که آقای ترامپ، رئیس‌جمهوری آن کشور، شخصاً و مستقیماً خواستار به‌کارگیری تمام تلاش‌ها برای بازگرداندن هر تعداد ممکن از آمریکایی‌های بازداشتی در خارج از آن کشور، شده‌است.

جزئیات دقیقی از اقدامات موجود یا در دست برنامه‌ریزی دولت آمریکا مشخص نیست، اما دو مقام ارشد دولتی به واشینگتن‌پست گفته‌اند این اقدامات «مجموعه‌ای از فشارها را در برمی‌گیرد… که همگی در حال حاضر محرمانه هستند، اما در میان آن‌ها بیشتر چماق وجود دارد تا هویج».

آن‌طور که گزارش‌ها از ایالات‌متحده نشان می‌دهد دولت دونالد ترامپ اقدامات بیشتری را در پیش گرفته، که هدف آن‌ها آزادی آن دسته از شهروندان ایالات‌متحده، که در کشورهای دیگر به زندان افتاده‌اند، است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.