افزایش آمار زندانیان مالی

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به افزایش آمار محکومان مالی گفت: اکنون در این دسته از زندانیان ۲۵۰۰ مرد ایرانی بابت ناتوانی در پرداخت تعهد مهریه در حبس به سر می‌برند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه کشور، اظهار داشت: استان فارس با ۲۳۱ مددجو، استان‌های اصفهان و تهران هرکدام با ۱۸۲ محکوم و در رتبه‌های بعدی گیلان و مازندران هرکدام با ۱۷۹ بدهکار میزبان بیشترین زندانی مهریه هستند. استان‌های خراسان شمالی تنها با ۱۵ زندانی، ایلام با ۲۲ محبوس و خراسان جنوبی با ۲۳ دربند مستمند کمترین زندانیان مهریه را در آمار کشوری به خود اختصاص داده‌اند.
مدیرعامل ستاد دیه کشور با بیان اینکه حمایت از زندانیان مهریه هرگز در اولویت این نهاد مردمی نیست اضافه کرد: این مجموعه، به هیچ مددجوی بدهکار مهریه تسهیلات مستقیم ارایه نداده و نمی‌دهد.
و نیز گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۲ هزار زندانی واجد شرایط محکوم‌به جرائم غیرعمد، ۱۱۱۹۴ زندانی بابت محکومیت‌های مالی ناشی از صدور چک، تعهد مهریه یا نانوانی در پرداخت نفقه در زندانهای سراسر کشور حضور دارند که جالب است از این جمع ۲۵۰۰ نفر بابت مهریه زندانی هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.