پلمب محل کسب دستکم ۱۱ شهروند بهایی در ارومیه

محل کسب دستکم ۱۱ شهروند بهایی در شهرستان ارومیه از سوی مأموران اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته شماری از شهروندان بهایی ساکن ارومیه که دارای محل کسب بودند، با ابلاغیه اخطار به پلمب روبرو شدند و به آنان فرصت ۴ روزه داده شده است که محل کسب خود را تخلیه کنند. به دنبال این اخطار محل کسب دستکم یازده تن از آنان در روز جاری پلمب گردیده است.

پیام نیوز گزارش کرده است؛ محل کسب عرفان سمندری، علی لطیفی، الهام عبدی، آرمان نورزی، ناصر پناهی و امید لطیفی دارای واحد صنفی پوشاک، ریتا لطیفی دارای واحد صنفی چرم‌دوزی، ساسان کریمی و بنیان مقصودی دارای واحد صنفی قطعات خودرو، قربان نجف زاده دارای واحد صنفی قطعات و لوازم‌یدکی ماشین لباس‌شویی و محل کسب آقای سلیمانی دارای واحد صنفی لوازم‌خانگی تا این لحظه پلمب شده است.

یک منبع مطلع در این خصوص می‌گوید: «از روز ۲۸ تیرماه ابلاغ به پلمپ شروع شده است. هر روز کاری به ۶ نفر ابلاغ می‌شود. مدت‌زمان اخطار از ۱۰ روز به ۴ روز کمتر شده که جویا صاحبان محل کسب اعتراض کردند چرا کاهش یافته است و آنها گفته‌اند همین هم برایتان زیاد است. در مراجعه به اماکن و پلیس ۱۹۷ گفتند پارسال تعهد داده بودید که در تعطیلات مغازه‌ها تعطیل نباشد درحالی‌که به‌هیچ‌وجه تعهدی داده نشده بود.»

در سال گذشته بیش از ۳۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.