مرگ ۴ نفر دیگر بر اثر ابتلاء به هاری در زابل

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در استان سیستان و بلوچستان دچار حیوان گزیدگی شده اند، گفت: متاسفانه در دو دهه گذشته میزان ابتلاء به حیوان گزیدگی رو به افزایش است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حسین عرفانی (رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان) درباره حیوان گزیدگی اظهار کرد: در سال ۹۵ بالغ‌بر ۱۶۰ هزار مورد حیوان گزیدگی داشتیم که به مراکز درمانی پیشگیری ازهاری مراجعه کردند. این آمار براساس اطلاعاتی است که از افراد مراجعه‌کننده به مراکز درمان پیشگیری به‌دست آمده است چه‌بسا میزان گزش از این هم بیشتر باشد.

او بابیان اینکه امور مربوط به‌سلامت استان سیستان و بلوچستان توسط سه دانشگاه علوم پزشکی زابل، دانشگاه علوم پزشکی ایران‌شهر و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۱۶۰ هزار مورد گزشی که اتفاق افتاده بالغ‌بر ۱۰۰۰ مورد در سیستان و بلوچستان بوده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان بابیان اینکه در سال گذشته ۲ مورد مرگ براثر ابتلا به هاری در کل کشور داشتیم، ادامه داد: متأسفانه در سال جاری یک مورد مرگ براثر ابتلا به هاری در استان هرمزگان داشتیم و ۴ مورد مرگ در منطقه زابل داشتیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.