احضار دو خبرنگار حوادث به دادسرای آبادان

دو خبرنگار حوادث در استان خوزستان به اتهام «تشویش اذهان» و «نشر اکاذیب»،ازسوی دادستان آبادان به شعبه ۲ دادیاری احضار شدند. دادیار شعبه ۲ دادیاری آبادان پس از بازجویی از خبرنگار حوادث رکنا با کفالت ۲۰۰ میلیون ریالی وی را آزاد کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رکنا، در پی نشر اخبار و حوادث در استان خوزستان در رسانه ها رسمی کشور توسط علی رنجکش خبرنگار رکنا، وی به دلیل آنچه که دادستان عمومی آبادان تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب خواند به شعبه ۲ دادیاری این شهرستان احضار شد.

علی رنجکش که سال هاست خبرنگار بخش حوادث در استان خوزستان است در گفت وگو با رکنا گفت: چند روز قبل از شعبه ۲ دادیاری آبادان احضاریه مبنی بر اینکه جهت معرفی ام در عرض ۵ روز به شعبه دادیاری مهلت داده اند که در پیگیری های انجام شده متوجه شدم بنده به دلیل انتشار خبر تجاوز به خانمی در منطقه جمشید آباد و سده و همچنین خبر سرقت زن کویتی به دادگاه احضارشده ام.

رنجکش بیان کرد: صبح دیروز با مراجعه به شعبه ۲ دادیاری دفتردار دادیار محقق اظهار داشت که یک کفیل کارمند که نظامی نباشد به ما معرفی نماید من نیز یکی از کارمندان دولتی با در دست داشتن فیش حقوقی و نامه کارگزینی و همچنین نامه اشتغال به کارشان و باطل کردن تمبر به شعبه ۲ دادیاری مراجعه کردم که در کمال ناباوری به بنده اعلام شد دادستان محترم که در آن زمان در مرکز استان حضور داشتند کفیل بنده را رد کرده و درخواست وثیقه سند ملک در ساعات پایانی وقت اداری کرده که بنده نتوانم در آن ساعت آزاد شوم.

رنجکش گفت: جالب اینجاست که من بارها در همین دادگستری شاهد این بوده ام که سارقان خشن و کسانی که با تیراندازی باعث برهم زدن آرامش مردم شهر می شوند با گذاشتن کفالت تا زمان اجرای حکم آزاد می شوند و این جالب است که دادستان محترم برای من کفیلم را قبول نکرده است.

وی اضافه کرد: متأسفانه دادستان محترم با اینکه بنده تفهیم اتهام نشده ام و در اصل اتهاماتی که به بنده نسبت داده اند هنوز به اثبات نرسیده است و در اصل جرمی صورت نگرفته اما دلیل این رفتار از دادسرای آبادان نامشخص است.

گفتنی است صبح امروز نیز پرونده ای دیگر در شعبه دادستانی برای شخص بنده به دلیل اینکه در تاریخ ۳۰ تیر ماه جمعه شب در جلسه ای که در خانه ملت با دو تن از نمایندگان مجلس با اصحاب رسانه برگزار شده بود سردار شرفی درخصوص اینکه رسانه ها چشم و گوش مسولان هستند و بایستی مشکلات شهر را انعکاس دهند و من در جواب ایشان عرض کردم که اگر بخواهیم مشکلات شهر را رسانه ای کنیم توسط دادسرا احضار خواهیم شد .

هنوز پرونده اولی من به سرانجام نرسیده پرونده ای دیگر  به اتهام اظهارات شخصی اینجانب با نمایندگان مجلس، درشعبه دادستانی برایم تشکیل داده است. امیدوارام مسوولان آبادان به امر که وظیفه یک خبرنگار چیست؟ واقف گردند تا مشکلات و امنیت این شهر عزیز بیش از پیش شود.

رنجکش گفت: در هیچ جای دنیا و یا کشور عزیزمان ایران مشاهده نمی کنیم که خبرنگاری برای اینکه نشان دادن میزان امنیت شهرش به دادسرا احضار شود.

علی رنجکش خبرنگار رکنا صبح امروز ضمن حضور درشعبه ۲ دادیاری به تمامی سوال های دادیار محقق پاسخ داد و در نهایت رنجکش با گذاشتن کفالت ۲۰۰ ملیون ریالی آزاد شد.

گفتنی است، خبرنگار یکی ازسایت های محلی آبادان نیز به شعبه دوم دادیاری احضار شده است وبه دلیل اینکه این خبرنگار درشهرستان حضور نداشته احضاریه به وی ابلاغ نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.