اجاره ۱۰۰ میلیونی کارخانه پارسیلون به سه چوپان؛ تداوم بلاتکلیفی کارگران

محوطه کارخانه پارسیلون به سه چوپان اجاره داده شده این در حالی است که تولید این کارخانه مدت‌هاست که متوقف شده و صدها کارگر آن با دستمزدهای معوقه، بلاتکلیفند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کارخانه ۴۳ ساله پارسیلون که زمانی با ۲۰۰۰ کارگر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان الیاف فیلامینت گرانول پلی آمید بوده است، سالی ۱۰۰ میلیون تومان به چند چوپان اجاره داده شد.

رادیو زمانه در این خصوص گزارش کرد، کارخانه پارسیلون تولید کننده الیاف واقع در خرم‌آباد، پیش از خصوصی سازی، دو هزار کارگر داشت که از سالها پیش، با مشکلات مالی روبرو شده و در نهایت هم تولید کارخانه متوقف شده و صدها کارگر آن با ما‌هها دستمزد پرداخت نشده به حال خود رها شدند.

در پی اعتراض های پی در پی کارگران و تجمع آنان مقابل نهادهای مختلف دولتی، پاییز سال ۹۵ استاندار لرستان از واگذاری کارخانه به کنسرسیومی متشکل از چند بانک و نهاد دیگر بستانکار خبر داد که ظاهرا قرار بود مشکلات تولید را برطرف و کارخانه را دوباره راه‌اندازی کنند.

چندی بعد اما اعلام شد مدیریت کارخانه به شرکت‌ آتیه دماوند واگذار شده تا کارخانه بازگشایی شود.

کارگران در دوران بلاتکلیفی خود بارها به نهادهای مختلف متوسل شده‌اند و از جمله تجمعات روزمره‌ای مقابل استانداری لرستان، اداره کل دادگستری خرم آباد و سایر نهادها داشته‌اند.

 روز ۱۹ اسفند سال ۹۵، کارگران همراه خانواده‌هاشان مقابل ساختمان استانداری لرستان اجتماع کردند. آن‌ها خواهان پرداخت ۴۱ ماه دستمزد به تعویق افتاده خود، تعیین شدن تکلیف واگذاری کارخانه و از سرگرفتن تولید شدند.

گزارش خبرگزاری تسنیم از تازه‌ترین تحولات در پارسیلون حاکی است محوطه کارخانه در ازای مبلغ سالانه ۱۰۰ میلیون تومان برای چرای گوسفندان به ۳ چوپان اجاره داده شده است.

تعداد معدودی از کارگران رسمی کارخانه هم در بخش کوچکی که راه‌اندازی شده، به کار گرفته شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.