صدور قرار وثیقه برای متهمان پرونده کانال‌های تلگرامی

وکیل پرونده ی ادمین های کانال های تلگرامی گفت: «قرار تمام متهمین پرونده ی کانال های تلگرامی از بازداشت موقت به وثیقه تبدیل شد.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علی مجتهدزاده در گفت وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: «بیشتر متهمین وثیقه را تودیع کردند. یکی دو نفر در جریان هستم که نتوانستند تودیع کنند و به بند عمومی رفته اند.»

محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه ایران پیش تر در خصوص این پرونده گفته بود که اتهام مدیران بازداشتی کانال‌های تلگرامی انتشار مطالب «ضد امنیتی» است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با رسیدگی قضایی این پرونده گفته بود: «پرونده این افراد در حال رسیدگی و تحقیق است. افراد دیگری هم باید احضار شده و از آنها تحقیق شود.»

حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات، نیز گفته بود که این مدیران بازداشت‌شده «اعترافات تکان‌دهنده‌ای» داشته‌اند. او افزوده بود که اعترافات این مدیران نشان می‌دهد که چه مجموعه‌هایی آن‌ها را هدایت می‌کرده است.

نیما کشوری، سعیدنقدی، سبحان جعفری‌تاش، جواد جمشیدی، مجتبی باقری و علی احمدنیا پنج تن از مدیران تلگرامی هستند که از اسفندماه در بازداشتگاه اوین و تحت بازجویی به سر بردند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.