اخطار به پلمب محل کسب یکی از شهروندان بهایی در کرج

در پی پلمب گسترده محل کسب بهاییان طی هفته‌های اخیر، اداره اماکن عمومی استان البرز با ارسال ابلاغیه‌ای به محل کسب مهران ناصری، شهروند بهایی ساکن کرج، خواهان تخلیه اجناس موردنیاز او شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طبق حکم ارسال‌شده به مهران ناصری از سوی اداره اماکن استان البرز، به این شهروند بهایی اخطار داده‌ شده که مواد فاسدشدنی و اجناس موردنیاز خود را ظرف مدت ده روز از این مغازه تخلیه کنند.

پیام‌نیوز در این خصوص نوشته است؛ مأموران اداره اماکن طی روزهای اخیر به صاحبان محل کسب مسلمانانی که در مغازه این شهروند بهایی به عنوان مستأجر فعالیت می‌کنند نامه‌ای ارسال کرده و آنها را اداره تعزیرات حکومتی احضار کرده است. این شهروند بهایی دارای چندین محل کسب است که در اختیار صاحبان محل کسب مسلمان قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر دستکم ۲۵ محل کسب در ارومیه و یک محل کسب در شاهرود به دلیل تعطیلی در ایام تعطیلی ایام آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.

همچنین تعدادی از صاحبان محل کسب بهایی در خرمشهر احضار و به سؤالاتی در اداره اماکن عمومی استان خوزستان پاسخ داده‌اند.

در سال گذشته بیش از ۳۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.

طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می‌تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.