فرسوده بودن ۸۰ درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی رباط‌کریم

رییس سازمان اتوبوس‌رانی رباط‌کریم گفت: تنها ۱۰ درصد از آنها دارای کولر هستند و حدود ۸۰ درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی رباط‌کریم فرسوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مهر، ابوالقاسم پیرحیاتی، صبح دوشنبه، در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که کولردار شدن اتوبوس‌ها در گروی نوسازی آنها توسط دولت است، اظهار کرد: از آنجایی که حدود ۸۰ درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی رباط‌کریم فرسوده است، امکان تجهیز آنها به کولر بیشتر به یک رویا شباهت دارد.

پیرحیاتی افزود: این روزها همانند گذشته اتوبوس‌ها آن‌طوری که باید مورد استقبال عموم شهروندان قرار نمی‌گیرند و کسانی هم که در این شغل فعالیت می‌کنند بیشتر از روی ناچاری است.

وی اظهار داشت: پایین بودن کرایه‌ها و کمبود مسافر دو عامل مهمی است که این روزها به شدت باعث شده تا مالکان اتوبوس‌ها انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت خود در این شغل نداشته باشند؛ البته آن‌طور که به نظر می‌رسد رفته‌رفته استفاده از اتوبوس در ناوگان حمل‌ونقل عمومی با وجود تنوع‌های حمل‌ونقلی از جمله قطارهای شهری و مترو در حال منسوخ شدن است.

مدیر عامل سازمان اتوبوس‌رانی شهر رباط‌کریم با یادآوری این‌که موفقیت در هر کاری به میزان عرضه و تقاضای آن بستگی دارد، گفت: از آنجایی که بیشتر مردم صاحب خودروهای شخصی هستند، استقبال از اتوبوس‌ها آنقدر کاهش پیدا کرده که مالکان اتوبوس‌ها درآمدی ندارند که بخواهند آن را صرف نصب کولر در خودروهای خود کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.