یک سازمان مدافع حقوق اقلیت‌های مذهبی: «موگرینی خواهان آزادی بهاییان زندانی و محمدعلی طاهری شود»

«جامعه مدافع اقوام در معرض خطر» از فردریکا موگرینی خواسته که هنگام شرکت در مراسم تحلیف روحانی خواهان آزادی هفت مدیر زندانی جامعه بهایی و همچنین محمدعلی طاهری در ایران شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، «جامعه مدافع اقوام در معرض خطر» که یک سازمان مدافع حقوق اقلیت‌های مذهبی است، روز جاری در بیانیه‌ای از خانم موگرینی خواسته است، برای آزادی مهوش ثابت، فریبا کمال‌آبادی، بهروز توکلی، جمال‌الدین خانجانی، سعید رضایی، عفیف نعیمی و وحید تیزفهم اقدام کند.

در بیانیه این سازمان آمده است که حبس این ۷ نفر به دلیل سازمان‌دهی جامعه بهایی ایران و دفاع از حق آزادی مذهب در این کشور است. این افراد در ماه مه ۲۰۰۸ دستگیر و به ۲۰ سال زندان محکوم شدند.

در بیانیه «جامعه مدافع اقوام در معرض خطر» همچنین به ادامه حبس محمدعلی طاهری اشاره شده است.

این زندانی عقیدتی که بنیان‌گذار عرفان حلقه به‌شمار می‌رود، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی کشور» و «ارتداد، محاربه، فساد فی‌الارض و سب‌النبی» به ۵ سال حبس تعزیری، ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد اما با وجود گذراندن دوران محکومیتش هنوز آزاد نشده است.

روز گذشته نیز عفو بین‌الملل با استناد به گزارش اخیر خود از فدریکا موگرینی خواست که در سفرش به ایران برای آزادی فعالان حقوق بشر تلاش کند.

محققان عفو بین‌الملل درباره درخواست این سازمان از فدریکا موگرینی می‌گویند که «مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به تهران باید از مسئولان جمهوری اسلامی ایران بخواهد دیدار او را با نرگس محمدی، کنشگر حقوق بشر زندانی را مهیا کنند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مراسم تحلیف روحانی به تهران می‌رود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.