احتمال محرومیت دو تن از بازیکنان تیم ملی به دلیل بازی مقابل باشگاه اسرائیلی

مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در واکنش به بازی مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی مقابل باشگاه اسرائیلی گفت: «به احتمال بسیار زیاد این دو بازیکن از تیم ملی محروم می‌شوند».

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد جواد عباباف، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، در خصوص بازی اخیر مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در باشگاههای اروپا مقابل «مکابی تل‌آویو»، باشگاه اسرائیلی در لیگ اروپا، اظهار داشت: «به هیچ عنوان این حرکت را تأیید نمی‌کنیم و مسلما طبق مقررات با آنان برخورد می‌شود.»

وی ادامه داد: «به احتمال بسیار زیاد شجاعی و حاج‌صفی از بازی‌های آینده تیم ملی محروم می‌شوند ولی باید منتظر نظر نهایی مسئولان باشیم.»

مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی دو بازیکن ایرانی تیم یونانی پانیونیوس هستند. در ادامه بازی های باشگاه های اروپا، پنجشنبه شب تیم پانیونیوس در آتن میزبان تیم «مکابی تل‌آویو» از اسرائیل بودند که در نهایت بازی را یک بر صفر واگذار کردند. دو بازیکن ایرانی در کل بازی حضور داشتند.

مقام های ایرانی همواره مانع حضور ورزشکاران ایرانی در رقابت با تیم های اسرائیلی می شوند. تاکنون ده ها ورزشکار سرشناس ایرانی در رقابت های معتبر جهانی از جمله کشتی و تکواندو، به خاطر تصمیمات سیاسی مدیران ورزشی، در مواجه با رقیب اسرائیلی شرکت نکرده و حذف شده اند.

در سالهای اخیر بخاطر اعتراض کمیته های ورزشی بین المللی، مقام های جمهوری اسلامی بهانه هایی چون مریضی را عامل عدم حضور ورزشکاران ایرانی مقابل رقبای اسرائیلی طرح می کنند.

ماجرای بازی بازیکنان ایرانی مقابل تیم اسرائیلی اما از دست مسئولان ایرانی خارج بود. تیم یونانی پیشتر اعلام کرده بود این باشگاه به عدم همراهی دو بازیکن در دیدار رفت به میزبانی تل آویو در اسرائیل احترام می‌گذارد اما آنها در بازی برگشت باید به قراردادشان احترام بگذارند.

Post source : میزان

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.