تداوم اعتصاب غذای زندانیان سیاسی و عقیدتی در سالن ده زندان رجایی شهر/ محرومیت از حق تماس با خانواده

زندانیان سیاسی و عقیدتی منتقل‌شده به سالن ده زندان رجایی شهر کرج، همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند و مسئولین نیز این زندانیان را از ارتباط با خانواده های خود محروم کرده‌اند. 

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۵۳ زندانیان سیاسی و عقیدتی، در پی یورش گارد ویژه به سالن ۱۲ و انتقالشان به سالن ده این زندان، پنج روز است که از تماس با خانواده‌های خود محروم مانده‌اند.

این زندانیان از زمان انتقال دست به اعتصاب غذا زده‌اند و گزارش شده که تعدادی از آنان در روزهای اخیر به دلیل وخامت حال ناشی از ضعف شدید، به بهداری رجایی شهر منتقل‌شده‌اند.

در مورخ نهم مردادماه، پس از یورش  گارد ویژه به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ زندان رجایی‌شهر کرج و انتقال آنان به سالن ده، تمامی ۵۳ زندانی منتقل شده اعلام اعتصاب غذا نموده و افزودند تا زمان بازگشت مجدد به سالن ۱۲ به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

و در پی آن، در روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه، هنگامی که خانواده‌های زندانیان سیاسی و عقیدتی منتقل‌شده به سالن ده زندان رجایی شهر، برای ملاقات به این زندان مراجعه کردند مسئولین زندان اجازه ملاقات به آنان داده نشد.

از آن تاریخ تا کنون، این زندانیان هیچ‌گونه تماسی با خانواده‌های خود نداشته و خانواده‌های آنان در نگرانی به‌سر می‌برند.

به گفته مسئولین زندان، دستور لغو ملاقات این زندانیان از سوی دادستانی صادر شده است.

لازم به ذکر است؛ مسئولین زندان رجایی‌شهر کرج همچنین اعلام کردند که وسایل شخصی این زندانیان نیز به طور کامل به سالن ده منتقل گردیده است.

گفتنی است که سالن ده زندان رجایی‌شهر بر خلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین‌ مدار بسته و شصت و چهار سیستم شنود است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.