تأیید حکم اعدام و شلاق برای سه متهم در دیوان عالی کشور

سه جوان از سوی دادگاه کیفری استان گیلان به اعدام، حبس و شلاق محکوم شدند و این حکم در دیوان عالی کشور به تأیید رسیده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از شرق، این سه تن با اتهامات سه فقره قتل عمد و شرکت در سرقت در دادگاه کیفری استان گیلان محاکمه گشتند.

یکی از متهمان به اتهام قتل دو تن، به دو بار قصاص نفس پس از پرداخت تفاضل دیه و به سبب معاونت در قتل، به ١٠ سال حبس و به سبب شرکت در سرقت به تحمل ٧۴ ضربه شلاق و سه سال حبس و رد یک سوم بهای اموال مسروقه در حق اولیای دم محکوم شد.

قضات همچنین متهم ردیف دوم را به سبب قتل عمد به یک بار قصاص نفس و به سبب دو فقره معاونت در قتل عمد دو بار حبس ابد و برای شرکت در سرقت به تحمل سه سال حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق و پرداخت یک سوم بهای اموال مسروقه محکوم کردند.

همچنین متهم ردیف سوم به حبس ابد به دلیل معاونت در قتل از طریق نگه داشتن پرهام، ١٠ سال حبس تعزیری از جهت معاونت در قتل عمدی ساری و فرزاد و سه سال حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق و رد یک سوم اموال مسروقه محکوم شد.

رای صادرشده پس از ابلاغ با اعتراض متهمان در دیوان عالی کشور بررسی، اما عینا تایید شد.

درحال حاضر در جدیدترین اتفاق، وکیل سبحان تقاضای پذیرش درخواست اعاده دادرسی را نسبت به حکم قطعی محکومیت موکلش مطرح کرده است. او به سن موکلش که زمان وقوع جرم ١۶ سال و شش ماه و ١٠ روز بود، اشاره کرده و خواستار محاکمه دوباره او شده است تا این جوان به مجازاتی سبک تر از حبس ابد محکوم شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.