احضارهای مکرر فرزانه جلالی به اداره اطلاعات/ ممانعت از دسترسی وکیل به پرونده

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان اهل کرمانشاه که روز ششم اسفند ۹۵ پس از ۱۷ روز بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد، در طی ماه‌های اخیر بارها از سوی اداره اطلاعات کرمانشاه احضار و بازجویی شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، وکیل فرزانه جلالی در مصاحبه با کمپین بین المللی اعلام کرد احضارهای موکلش به شکل غیرقانونی و به صورت شفاهی صورت گرفته و حال روحی او پس از این بازجویی‌ها بهم ریخته است.

مصطفی احمدیان افزود: «متاسفانه موکل من هم همکاری کرده اما من از ایشان خواستم تا زمان‌که احضاریه کتبی یا طبق موازین دادرسی الکترونیک رعایت نشود توجهی به احضارهای تلفنی نکند. موکلم از جهات دیگر هم تحت فشار است که من از نظر حقوقی اجازه صحبت درباره اش را ندارم.»

همچنین مصطفی احمدیان گفته است برای پرونده فرزانه جلالی قرار غیرقانونی عدم دسترسی به پرونده صادر شده و به همین دلیل او هنوز از محتویات پرونده موکلش و ادله‌ی اتهام «اقدام علیه امنیت کشور» برای او بی‌اطلاع است. طبق گفته‌ این وکیل موارد غیرقانونی زیادی نسبت به این متهم صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

فرزانه جلالی، فعال حقوق زنان و دانشجوی محروم از تحصیل و ساکن کرمانشاه روز ششم اسفند ۱۳۹۵ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه میدان نفت کرمانشاه منتقل شد. او روز ۲۳ اسفند ماه همان سال با قرار وثیقه سنگین ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

فرزانه جلالی، فارغ‌ التحصیل رشته مردم شناسی دانشگاه تهران، عضو سابق انجمن اسلامی و مدیر مسئول سابق روزنامه صبح این دانشگاه است. او به دلیل فعالیت‌های دانشجویی با وجود کسب رتبه ۶ در کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۳۸۹ از ادامه تحصیل محروم شد. خانم جلالی طی سالهای گذشته در حوزه‌های زنان و حقوق کودکان فعال بوده است. او فعالیت‌هایی در حمایت از دانش آموزان آسیب دیده حادثه آتش سوزی مدرسه روستای شین آباد و پیگیری مطالبت این دختران دانش آموز نوشته است. همچنین مطالبی در دفاع از حقوق زنان، جنبش زنان و نادیده گرفتن حقوق زنان در وب سایت خبری «روژ» از جمله «بی تدبیری دولت، زنان را ناامید خواهد کرد»و «به نام نامس، به کام مرگ» نوشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.