مصدومیت سرباز وظیفه براثر انفجار مین در قصرشیرین

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین گفت: بر اثر انفجار یک مین در منطقه مرزی نفت شهر از توابع بخش مرزی سومار در این شهرستان،انگشتان پای یک سرباز وظیفه قطع شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، روز یکشنبه، نعمت الله نازپرورده، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار قصرشیرین، گفت: این سرباز وظیفه از نیروهای ارتش حین نصب چادر و بیل زدن زمین با یک مین باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی برخورد کرد که در اثر این انفجار انگشتان پای وی قطع شد.

وی اظهار کرد: بلافاصله فرد مصدوم با یک دستگاه بالگرد برای انجام اقدام‌های درمانی و مداوا به یکی از مراکز درمانی استان کرمانشاه منتقل شد.

از ابتدای امسال تاکنون هفت مورد انفجار در شهرستان مرزی قصرشیرین رخ داده که در اثر این انفجارها سه تن مجروح، ۱۰رأس دام تلف و هشت رأس دام نیز آسیب دیدند و یک دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه بلدوزر و یک دستگاه بیل مکانیکی نیز دچار خسارت مادی شدند.

پارسال درمجموع ۲۰ مورد انفجار مین به‌جامانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی رخ داد که در اثر آن یک تن کشته و ۱۲ تن مجروح و یا دچار موج گرفتگی شدند.
نیروهای نظامی، کشاورزان، روستاییان، عشایر منطقه و همچنین نیروهای پاک‌سازی کننده مواد منفجره در مناطق آلوده، از حادثه دیدگان انفجار مین در شهرستان قصرشیرین هستند.

در ۱۴ مورد از این انفجارها، ۶ دستگاه بولدوزر متعلق به مرکز مین‌زدایی، یک دستگاه گریدر، ۲ دستگاه کمباین و چهار دستگاه تراکتور کشاورزان فعال در منطقه دچار خسارت مادی شد و در سه مورد دیگر از این انفجارها، ۱۱ رأس گوسفند تلف شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.