اعتراض ۲۵۰ نفری کارگران سیمان مسجدسلیمان دوباره

۲۰ و ۲۱ شهریورماه، حدود ۲۵۰ کارگر کارخانه سیمان کارون، (مسجدسلیمان)، در اعتراض به عملی نشدن وعده کارفرما مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه، دور جدید اجتماعات خود را آغاز کردند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران،۲۰ و ۲۱ شهریورماه، حدود ۲۵۰ کارگر کارخانه سیمان کارون، در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان مقابل دفتر نماینده مسجدسلیمان و ساختمان اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مسجدسلیمان تجمع کرند.

یکی از کارگران حاضر در این صنفی در توضیح ماجرا گفت: این واحد صنعتی حدود ۴۷۰ کارگر رسمی قراردادی و روزمزد دارد که در این میان کارگران رسمی و قراردادی معادل ۵ ماه مزد معوقه و کارگران روزمزدی حدود ۱۷ ماه مطالبات مزدی پرداخت‌نشده؛ طلبکارند.

او بابیان اینکه در همین رابطه شکایتی نیز از سوی کارگران در اداره کار ثبت شده است، افزود: طبق رأی هیئت تشخیص کارفرما موظف به پرداخت همه مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای کارگران شده اما تاکنون کارفرما با ادعای نداشتن استطاعت مالی از این حکم تمکین نکرده است.َ

این کارگر سیمان مسجدسلیمان یادآور شد: جدا از این طلب، بابت سنوات دو سال گذشته و برخی مزایای عرفی همانند سبد کالا نیز طلبکاریم؛ خواسته ما تنها به‌روز شدن مطالبات مزدی و حقوقی است بااین‌حال مسئولان در این واحد صنعتی نتوانسته‌اند مشکلات این واحد صنعتی را حل کنند.

در این رابطه «مسعود تقی‌زاده» رئیس کارخانه سیمان کارون ضمن تأیید معوقات مزدی کارگران این واحد صنعتی، گفت: پرداخت مطالبات معوقه کارگران تنها در صورت ازسرگیری فعالیت تولیدی این واحد امکان‌پذیر است.

او با بیان اینکه به دلیل این مسئله حدود پنج ماهی می‌شود که فعالیت این واحد صنعتی با مشکل روبرو شده است و فقط استمرار تولید می‌تواند ما را از این بحران نجات دهد، اضافه کرد: مجموع مطالبات معوقه کارگران حدود ۶ و نیم میلیارد تومان است این در حالی است که در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار تن کلینکر در کارخانه انبار شده که ارزش مالی آنها حدود ۱۱ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

به گفته تقی‌زاده، همه مسئولان شهرستانی و استانی در جریان مشکلات به وجود آمده در سیمان کارون هستند و در این زمینه جلسات متعددی را در پیگیری به این مشکلات برگزار کرده‌اند.

این کارفرما در ادامه بابیان اینکه به‌تازگی مسئولیت مدیریت کارخانه را بر عهده گرفته‌است، افزود: از همه کارگران می‌خواهم با خاتمه اعتراض صنفی خود، امکان برطرف شدن مشکل پیش‌آمده را فراهم کنند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.