راحله راحمی‌پور در بند ۲۰۹ اوین تحت بازجویی به سر می‌برد

راحله راحمی‌پور از ۱۹ شهریورماه در بند ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی قرار دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، راحله راحمی‌پور ۱۹ شهریورماه از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

نیروهای امنیتی تا کنون دلایل بازجویی و اتهامات وی عنوان نکرده‌اند.

در حال حاضر پرونده خانم راحمی پور در شعبه ۶ دادسرای اوین مفتوح است.

راحله راحمی‌پور سال‌هاست پیگیر سرنوشت نوزاد برادر و برادرش است که در دهه ۶۰ در زندان اوین بوده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در روزهای گذشته در بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌قید و شرط راحله راحمی‌پور شد.

این سازنان تاکید کرد: «مقام‌های ایران باید به آزار و اذیت، ارعاب و پیگرد مدافعان حقوق بشر که در جست‌وجوی حقیقت و عدالت برای افرادی که خودسرانه اعدام شده یا ناپدید شده‌اند، هستند، پایان دهند.»

فشارها بر راحله راحمی‌پور زمانی آغاز شد که گروه کاری ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد و از دولت ایران درباره نوزاد، گلرو راحمی‌پور و همینطور، پدر وی، حسین راحمی‌پور توضیح خواست. حسین راحمی پور، دندانپزشک و از زندانیان سیاسی زمان شاه به همراه همسر باردارش در سال ۶۲ دستگیر شده بود. در فروردین ماه ۶۳ به خانواده راحمی پور اطلاع دادند گلرو، فرزند این زن و شوهر که در زندان اوین به دنیا آمده بود مرده است و در شهریور ماه همان سال نیز تلفنی به خانواده گفتند که حسین راحمی پور «به درک واصل شده است.»

پس از ماه ها آزار و اذیت خانواده و بازپرسی‌های مکرر در دادسرای انقلاب، در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، صلواتی، قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب وجود این نوزاد را انکار کرد و آن را ساخته و پرداخته تخیل راحله راحمی‌پورخواند. وی راحمی پور را به یک سال حبس به اتهام انجام عملیات تبلیغی علیه نظام محکوم کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.