وضعیت هشداردهنده آفرین چیت‌ساز پس از سیزده روز اعتصاب غذا

آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگار زندانی، پس از سیزده روز اعتصاب غذا هم اکنون در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد و پزشکان در خصوص عوارض ناشی از این اعتصاب هشدار داده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آفرین چیت‌ساز، روزنامه‌نگار محبوس در بند نسوان اوین، طی روزهای اخیر به دلیل سرگیجه، سردرد و افت فشارخون که در پی اعتصاب غذا ایجاد شده به بهداری زندان اوین مراجعه و در این محل در پی زمین خوردن تا ساعت‌ها در بهداری نگهداری است.

این فعال رسانه‌ای که پیش از بازداشت، تحت عمل جراحی چشم قرار گرفته، در دوران شش ماه سلول انفرادی و عدم مراجعه به پزشک جهت معاینه و مداوا، دچار آسیب‌هایی جدی شده و با اعتصاب غذا در معرض آسیب‌های جدی‌تر قرار گرفته؛ این مسئله مورد تأکید و هشدار پزشکان زندان نیز است.

آفرین چیت‌ساز در اعتراض به ممانعت از آزادی‌اش در تاریخ مقرر و اعلام شده از سوی قوه قضاییه، پس از پی‌گیری‌های وکلا و خانواده و عدم پاسخگویی قوه قضاییه از یازدهم ماه جاری دست به اعتصاب غذای تر زده است.

محمد مقیمی، وکیل این روزنامه‌نگار پیش تر در این خصوص گفته بود: «خانم چیت‌ساز به دلیل پاره شدن مینیسک هر دو زانویش دو بار عمل جراحی انجام داده است. یک مدت در بیمارستان بستری بود و یک مدت هم به دلیل این جراحی‌ها به او مرخصی استعلاجی داده بودند. بر اساس قانون باید مهرماه با پایان محکومیتش از زندان آزاد شود اما تاریخ آزادی او را سه ماه بعد نوشته‌اند. هم او در زندان نامه نوشت و اعتراض کرد هم من لایحه نوشتم اما متأسفانه ترتیب اثر ندادند و کشید به اینجا که موکلم دست به اعتصاب غذا زد.»

آفرین چیت‌ساز، ستون نویس روزنامه دولتی ایران، یکی چند روزنامه‌نگاری بود که سال گذشته تحت عنوان پروژه نفوذ بازداشت‌شده بود.

در دادگاه بدوی، آفرین چیت‌ساز به اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و همکاری با دول متخاصم علیه جمهوری اسلامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. این حکم طی دادگاه تجدیدنظر به دو سال کاهش پیدا کرد.

Post source : کانون مدافعان حقوق بشر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.