فرسوده بودن ۳۷درصدی شبکه‌های آبرسانی روستایی استان بوشهر

رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر با اشاره به به هدررفت بالای آب در استان، گفت: ۳۷ درصد شبکه‌های آبرسانی روستایی استان بوشهر فرسوده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری مهر، بااینکه در حال حاضر کشور با بحران شدید کمبود آب مواجه است، در بیشتر روستاها، با هدر رفت آب، به‌واسطه فرسوده بودن شبکه‌های آب‌رسانی مواجه هستیم.

احسان الله سیفی بوشهری، رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر، به هدر رفت بالای آب در شبکه‌های آب‌رسانی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل اصلی این هدررفت بالای آب فرسودگی شبکه‌های توزیع و انتقال آب در نقاط مختلف استان است.رئیس اداره نگهداری و بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۳۷ درصد شبکه‌های آب‌رسانی روستایی استان بوشهر فرسوده است که نیازمندترمیم و بازسازی است.

وی طول شبکه توزیع و انتقال آب روستایی استان بوشهر که نیازمند بازسازی است را دو هزار و ۵۶ کیلومتر عنوان کرد و افزود: برای نوسازی و بهسازی شبکه‌های فرسوده استان باید اعتبار موردنیاز تأمین شود.

سیفی بوشهری به وضعیت آب‌رسانی در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی در ۸۰ درصد از روستاهای استان بوشهر مجبور به نوبت‌بندی آب در ساعاتی از روز شدیم.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستاها مخازن موردنیاز برای ذخیره آب وجود ندارد و این موضوع سبب شد تا در این روستاها شاهد نوبت‌بندی آب باشیم.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.