برخورد شدید نیروهای امنیتی با کارگران معترض در اراک؛ ضرب و شتم با باتوم و شلیک هوایی

روز جاری تجمع کارگران کارخانه آذراب و کارگران کارخانه هپکو در شهر اراک با برخورد نیرهای امنیتی مواجه شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۲۸ شهریورماه کارگران کارخانه آذراب و کارگران کارخانه هپکو در شهر اراک در دو حرکت جداگانه مسیرهای ارتباطی شهر اراک را بستند. کارگران آذراب جاده اراک ـ تهران را به طور کامل مسدود کردند و کارگران هپکو در محل پل «شهید بختیارى» روى ریل راه آهن تجمع کردند.

در فیلم‌ها و گزارش هایی که از این دو تجمع منتشر شده نشان داده شده که یگان ویژه ضد شورش در محل هر دو تجمع برای پراکندن کارگران آذراب و باز کردن جاده، به تیراندازی هوایی متوسل شده است.

همچنین تصاویری از مصدومیت شدید کارگران منتشر شده که در پی برخورد نیروها با آنان به وسیله باتوم رخ داده است.

هزار و ۸۰۰ کارگر کارخانه آذراب چهار ماه است دستمزد نگرفته‌اند. کارخانه آذراب در حال حاضر با کمتر از ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کند و کارگران که در معرض بیکار شدن قرار دارند در هفته‌های اخیر تجمعات مختلفی برگزار کرده و در شهر اراک راهپیمایی کرده‌اند.

دور جدید اعتصاب و اعتراضات آنان از روز یکشنبه آغاز شده که امروز نیز ادامه داشت.

حدود ۹۰۰ کارگر کارخانه هپکو از زمستان سال گذشته تاکنون مطالبات مزدی و بیمه‌ای خود را دریافت نکرده‌اند. مدیریت هپکو در تیر ماه کارگران خود را که ماه‌هاست دستمزد نگرفته‌اند به مرخصی اجباری فرستاد.

امروز کارگران هپکو برای چندمین بار به اعتراض خیابانی روی آوردند. آن‌ها روی پل «شهید بختیارى» بر ریل راه آهن تجمع و راه‌آهن را مسدود کردند و شعار سر دادند: «زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی، جان فدا می‌کنیم در راه آزادگی ….»

آذراب و هپکو دو واحد از واحدهای صنعتی بزرگ استان مرکزی هستند که با بحران نقدینگی و تولید رو به رو شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.