سهیل عربی اعلام اعتصاب غذای خشک کرد/ محرومیت از حق ملاقات و رسیدگی درمانی

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، از روز گذشته در اعتصاب غذای خشک و تر به سر می‌برد و در بند هفت اوین از حق ملاقات و رسیدگی پزشکی محروم است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی با انتشار نامه‌ای اعلام کرده که وارد اعتصاب غذای خشک شده؛ این در حالی است که این زندانی عقیدتی پس از یک ماه اعتصاب غذای تر و محرومیت از حق درمان در وضعیت نامساعدی به سر می‌برد.

متن نامه سهیل عربی که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«اینجا بیان حقیقت ممنوع است اما برای من ممنوعیت ممنوع است.

نمی‌توانم ساکت باشم وقتی شکنجه شدن افرادی را که جرمی مرتکب نشده‌اند را در اینجا می‌بینم، اینجا زندان اوین است جایی که آزاد اندیشان را مجازات می‌کنند

نگویید خاموش باش که در این گاه سکوت بزرگ‌ترین خیانت است.

فریاد من فقط برای نجات خودم نیست اعتصاب غذا کرده‌ام بلکه صدای مظلومیتمان را بشنوید می‌خواهم صدای تمام آزاد اندیشان محبوس باشم: منوچهر محمد علی، محمود بهشتی لنگرودی، علی شریعتی، یوسف عمادی، آرش صادقی، سوادا آغاسر و سایر دوستان در بند هفتانسان‌هایی که جرمشان دانستن و بیان حقیقت است.

ما توسط قضاتی محاکمه شده‌ایم که فاسدترین انسان‌های روزگارند

امروز اول مهر سومین سالی است که دخترم به مدرسه می‌رود و در کنارش نیستم، اعتصاب غذایم را خشک و تر کرده‌ام چون که دیگر نمی‌خواهم او در زندان مرا ببیند…

سهیل عربی بند ٧ زندان اوین»

گفتنی است که مسئولان زندان اوین روز گذشته اول مهرماه قرار ملاقات این زندانی عقیدتی با خانواده‌اش را لغو کرده‌اند.

بهداری زندان با امتناع از اعلام ارسال گزارش در خصوص وضعیت وخیم جسمانی سهیل عربی موجب گشته که پزشکی قانونی نیز دستوری برای اعزام این عقیدتی به بیمارستان صادر نکند.

شایان ذکر است که مسئولان زندان و مأموران امنیتی نیز تاکنون توجهی به درخواست این زندانی عقیدتی نداشته‌اند و پرونده جدید تشکیل‌شده برای وی همچنان در جریان است.

چندی پیش نیز سهیل عربی در دلنوشته ای از اخراج همسرش از محیط کار و شرایط نابسامانان خانواده‌اش خبر داده بود.

این زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا در هفته گذشته نیز در نامه‌ای به اسماعیل کوثری، فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران، این ارگان امنیتی را مسئول جان خود اعلام کرد و از این مقام امنیتی خواست که به آزار و اذیت خود و خانواده‌اش پایان دهند.

لازم به یادآوری است؛ نسترن نعیمی، همسر سهیل عربی، در مردادماه به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی او را تهدید کردند که اطلاع‌رسانی درباره پرونده اتهامات مطروحه برای این خانواده را سنگین‌تر خواهد کرد.

در پی بازداشت نسترن نعیمی از سوی نیروهای سپاه، این زندانی عقیدتی اعلام اعتصاب غذا کرد و او نیز از سوی مسئولان زندان به بند دو-الف منتقل گردید. وی در حالی که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، در بند دوـالف از سوی ماموران بازجویی، تحت انواع شکنجه و ضرب و شتم از ناحیه سروصورت قرار گرفته است.

این زندانی بند هفت علیرغم سرگیجه، سردرد شدید حالت تهوع و مشکلات بینایی بر اثر ضرب و شتم  از رسیدگی درمانی مناسبدر زندان محروم مانده است.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.