وجود حدود ۳۰۰۰ کلاس درس خشتی، گلی و کانکسی در کشور

وزیر آموزش و پرورش، گفت: حدود ۳۰۰۰ کلاس درس خشتی، گلی و کانکسی در کشور وجود دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، درباره مدارس کپری، گفت: «در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰۰ کلاس خشتی و گلی داریم. همچنین حدود ۲۰۰۰ کلاس کانکسی داریم که سعی بر این است، طی یک برنامه کوتاه‌مدت این کلاس‌ها جمع‌آوری شود. قول می‌دهم تا پایان سال ۹۷ این کلاس‌ها به کلاس‌های استاندارد تبدیل شود.»

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: «در برخی نقاط کشور، به دلیل گرما امکان استفاده از کلاس آجری نیست و به دلیل نبود امکانات سرمایشی و خنک‌کننده‌ها از کلاس‌های حصیری استفاده می‌شود.»

وی افزود: ۴۰ تا ۴۲ درصد کلاس‌های ما هنوز وسایل گرمایشی استاندارد ندارند، البته بخاری‌های قطره‌ای در سراسر کشور قطع شده است اما بخاری‌های غیراستاندارد هنوز در کلاس‌ها استفاده می‌شود که با اعتبارات لازم پیش‌بینی‌شده در برنامه ششم سعی داریم به وسایل گرمایشی استاندارد تبدیل شوند.

بطحایی در ادامه درباره مقایسه خلاقیت‌ها بین دانش آموزان کشور ما با دیگر کشورها و حل این نقص گفت: «متأسفانه ما در این مورد در آموزش‌وپرورش ضعیف عمل کرده‌ایم. دانش آموزان ما محفوظات علمی خوبی دارند، اما مهارت‌های لازم در زندگی را فرانگرفته‌اند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.