ایران در فهرست کشورهای فروگذار در مقابله با قاچاق انسان قرار می‌گیرد

کاخ سفید اعلام داشت که دستور داده است نام ایران نیز در فهرست کشورهایی که در مبارزه علیه قاچاق انسان کوتاهی می کنند قرار گیرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کاخ سفید هشتم مهر ماه اعلام کرد ایران، ونزوئلا، جمهوری دمکراتیک کنگو، گینه استوایی، سودان جنوبی و سودان، در سال جدید مالی به فهرستی که محدودیت‌هایی را علیه این‌گونه کشورها در بر می‌گیرد، افزوده شده‌اند.

بر اساس «قانون حفاظت از قربانیان قاچاق انسان» که در سال ۲۰۰۰ میلادی در آمریکا به تصویب رسید، کشورهایی که حداقل معیارها و استاندارهای مبارزه با قاچاق انسان را رعایت نکنند و تلاشی نیز در این زمینه به عمل نیاورند از دریافت کمک‌های خارجی غیرتجاری و غیر بشر دوستانه آمریکا محروم می شوند.

کاخ سفید همچنین اعلام داشته است که کشورهای کره شمالی، روسیه، سوریه و اریتره که از پیش دراین فهرست قرار دارند، مشمول محدویت های تازه‌ای در زمینه های آموزشی و مبادلات فرهنگی با ایالات متحده خواهند شد.

در تیر ماه گذشته وزارت خارجه آمریکا، در گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان در جهان، گفته بود ایران همچنان در «سطح سوم» این فهرست قرار دارد؛ در کنار کشورهایی مانند روسیه، ونزوئلا و سوریه.

سطح دوم و سوم گزارش سالیانه کشورهایی را شامل می‌شود که چالش قاچاق انسان را به رسمیت شناخته‌اند و تلاشی برای رفع آن ندارند یا آن را به رسمیت نمی‌شناسند که ایران در این سطح قرار دارد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا گفته شده بود ایران «تلاش محسوسی» برای رفع معضل قاچاق انسان انجام نداده، اما در عین‌حال افزوده بود که این کشور گام‌هایی، از جمله تاسیس مراکزی برای کمک به افراد قربانی قاچاق انسان، برداشته‌است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.