معلمان محکوم به حبس روز جهانی معلم را در اوین پاس داشتند

مراسم بزرگداشت روز جهانی معلم امروز پنجشنبه ۱۳ مهرماه در زندان اوین برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۱۳ مهرماه در بند هفت اوین مراسمی به مناسبت روز جهانی معلم با حضور محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی برگزار شد.

طی این مراسم محمود بهشتی لنگرودی در خصوص پاسداشت این روز به سخنرانی پرداخته است و سایر زندانیان نیز برنامه‌هایی برای معلمان در بند را اجرا کرده‌اند.

همچنین مقالاتی با عنوان «کاستی‌ها و نواقص در حوزه آموزش هنر و موسیقی در مدارس» و  «نقش معلمان در تربیت شهروند مسئول» از سوی علی شریعتی و سواداآغاسر طی این مراسم ارائه شد.

محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی طی ماه‌های اخیر برای چندمین بازداشت و هم اکنون برای تحمل محکومیت حبس خود در زندان اوین نگهداری می‌شوند.

محمود بهشتی لنگرودی ابتدا در سال ۸۵ به دلیل پیگیری اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری به چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد. سال ۸۹ با شکایت وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، بهشتی لنگرودی را در یک محاکمه ۱۰ دقیقه‌ای به پنج سال حبس محکوم کرد.

او شهریورماه سال ۹۴ از سوی سپاه ثارالله بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

بهشتی لنگرودی در اعتراض به احکام غیرعادلانه صادر شده، سه بار اعتصاب غذا کرد و درنهایت ۲۲ اردیبهشت سال ۹۵ پس از طی دوره درمانی در بیمارستان، آزاد و به منزل فرستاده شد.

در دوران آزادی اما او با دریافت نامه‌های تهدیدآمیز از سوی دادستانی مورد آزار قرار گرفت و ششم شهریورماه هم در یک تماس تلفنی به زندان فراخوانده شد.

در نهایت مأموران دادستانی روز ۲۱ شهریور  ماه بهشتی لنگرودی را در خانه‌اش بازداشت کردند و وی هم اکنون با حکم ۱۴ سال حبس تأییدشده در زندان اوین است.

اسماعیل عبدی از اعضای ارشد کانون صنفی معلمان، دبیر ریاضی شهر اسلامشهر و مربی درجه دو فدراسیون بین‌المللی شطرنج است. او از سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را با کانون صنفی معلمان ایران آغاز کرد و از همان روزهای آغازین فعالیت، بارها در تجمعات صنفی معلمان بازداشت و زندانی شد. عبدی که در انتخابات مجمع عمومی کانون صنفی معلمان با بالاترین رأی به عنوان دبیر کانون معلمان برگزیده شده، بارها در اعتراض به امنیتی کردن پرونده‌های صنفی معلمان زندانی، دست به اعتصاب غذاهای طولانی‌مدتزده و هم اکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

این فعال صنفی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اخلال درنظم عمومی و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.