محمد مهدوی فر به حبس و تبعید محکوم شد

محمد مهدوی فر، شاعر محبوس در زندان کاشان به سه سال زندان و چهار سال تبعید محکوم شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد مهدوی فر که از خردادماه در زندان کاشان به سر می‌برد، به اتهامات «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به رهبری»، «توهین به امام خمینی»، «اقدام علیه امنیت ملی»،، «ارتباط با عناصر معلوم‌الحال ضدانقلاب»، به تحمل سه سال زندان و چهار سال تبعید محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) میزان دو سال حبس و دو سال تبعید آن جنبه اجرایی می‌یابد.

این شاعر اهل آران و بیدگل، روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶ از سوی مأموران دادستانی بازداشت و به زندان کاشان منتقل شد.

مهدوی فر، پیش‌تر نیز در تاریخ ۲۹ شهریورماه ۹۵، توسط مأموران امنیتی بازداشت و به سلول‌های انفرادی زندان اصفهان منتقل شده بود؛ او در تاریخ ۱۲ آبان ماه همان سال از زندان آزاد شد و پرونده مربوط به این بازداشت هم اکنون در دادگاه در دست بررسی است.

لازم به یادآوری است، این هنرمند پیش‌تر به اتهام سرودن یک شعر، بازجویی و در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شده بود که این حکم در مردادماه سال جاری به جریمه نقدی تقلیل یافت.

اطلاع دهنده این شعر به دستگاه‌های قضایی و امنیتی بسیج سپاه کاشان بوده و شاکی آقای مهدوی فر اطلاعات سپاه کاشان بود.

اتهامات تفهیم شده به این شاعر کاشانی تشویش افکار عمومی. جریحه‌دار کردن اذهان عمومی. تبلیغ بر علیه نظام و توهین به مسئولین مملکت به مانند جنتی و خلخالی عنوان شده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.