احسان مازندرانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد

حسین تاج، وکیل احسان مازندرانی، از اعتصاب غذای این روزنامه نگار در اوین خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، احسان مازندرانی در اعتراض به رفتار اشتباه صورت گرفته در تاریخ آزادی‌اش از سوی اجرای احکام و تداوم حبس دست به اعتصاب غذا زده است.

احسان مازندرانی به دلیل اشتباه اجرای احکام در زندان به سر می‌برد و حق استفاده از مرخصی درمانی هم ندارد.

به گفته مادر احسان مازندرانی، این روزنامه نگار باید ۲۳ شهریور ماه با پایان حکم اش آزاد شود اما دادستانی آزادی او را یک ماه بعد اعلام کرده است. اعظم اقتصاد در مصاحبه ای گفت: «احسان ۲۳ بهمن ماه با پایان محکومیت اش آزاد شد. یک ماه بعد مجددا احسان را به بهانه اینکه ما شما را اشتباه آزاد کردیم دوباره بازداشت کردند.احسان را با ضرب و شتم بردند. گفتند احسان فراری بوده در حالی که زمانی که در زندان به او حکم‌اش را ابلاغ می‌کنند نوشته بودند حکمی که باید اجرا شود یک سال و یک ماه و ۱۲ روز است. احسان همان زمان به دادیار ناظر بر زندان که آن زمان آقای حاجیلو بود نامه نوشت که حکمی که در دادگاه تجدیدنظر به وکیل من ابلاغ شده دو سال است اما حکمی که الان از طرف دادستانی آمده یک سال و یک ماه است. اگر اشتباهی پیش آمده لطفا درست کنید. در پاسخ به نامه احسان، دادستانی می‌نویسد که حکم شما همین مقدار است و زندان موظف است اگر حبس دیگری نداشته باشید بعد از این حکم شما را آزاد کند. زندان هم جواب می‌دهد که حکم دیگری ندارد. اما یک ماه بعد از آزادی احسان مدعی می‌شوند که احسان فرار کرده در حالیکه ما برگه ازادی احسان را داشتیم.»

مادر احسان مازندرانی گفت: «این یک ماهی که احسان به اشتباه دادستانی آزاد شده بود را می‌گویند احسان غیبت داشته و باید این یک ماه را بکشد. در حالیکه با توجه به اینکه ۱۸ روز سال ۹۱ بازداشت بوده و یک ماهی که با حکم دادستانی آزاد بوده باید جزو ایام حبس‌اش باید محاسبه شود و ۲۳ شهریور آزاد شود ولی می‌گویند آبان ماه آزاد خواهد شد. ما واقعا نگران سلامتی او هستیم و اگر اتفاقی برای او بیفتد قطعا همه خانواده ما متزلزل می‌شویم. مسوول مستقیم هم شخص آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران است که حتی حاضر نیست به احسان مرخصی بدهد که درمان کند. او مسول جان احسان است. بارها مسوولان زندان اوین به او نامه زده‌اند گزارش داده‌اند که وضعیت احسان اصلا خوب نیست اما کمترین اهمیتی داده نشده. اگر می‌خواهند بچه مرا بکشند بگویند بدانیم او یک روزنامه‌نگار است و نمی دانیم چرا اینطور با او رفتار می‌کنند. اصلا چه خطری دارد که برای درمان هم آزادش نمی‌کنند؟ اگر آزاد شود چه اتفاقی می‌افتد؟»

احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول سابق روزنامه فرهیختگان، پیشتر به همراه عیسی سحرخیز، سامان صفرزایی و آفرین چیت‌ساز، در ۱۱ آبان ۹۴ دستگیر شده بود.

اطلاعات سپاه پاسداران این روزنامه‌نگاران را متهم کرده که «اعضای یک شبکه نفوذی دولت‌های غربی» هستند اما علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و علی مطهری نماینده تهران این نظر را تأیید کرده بودند که هدف از این بازداشت‌ها «تسویه‌حساب سیاسی» بوده است.

احسان مازندرانی در دادگاه اولیه به هفت سال زندان محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال کاهش پیدا کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.