شرایط زندانیان سیاسی رجایی شهر علیرغم تغییر مدیریت زندان کماکان نامساعد است

شرایط زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر نامساعد گزارش شده و مسئولین زندان رسیدگی به وضعیت آنان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی در اندرزگاه چهار زندان رجایی شهر به دلیل کمبود جا، نامناسب بودن هوای سلول‌ها و عدم  وجود امکانات در راهرو بند اسکان یافته‌اند و مدیریت جدید زندان تا کنون اقدامی برای بهبود وضعیت موجود انجام نداده است.

از سوی دیگر مسئولان همچنان از تحویل وسایل زندانیان سیاسی که در حین تغییر بند ضبط شده بود، سر باز می زنند و قوه قضاییه نیز پاسخگوی شکایت زندانیان نیست.

تعدادی از زندانیان سیاسی از جمله حمید بابایی و رضا شهابی از انتقال به بیمارستان و رسیدگی درمانی محروم مانده‌اند؛ مسئولان به بهانه امتناع این زندانیان از پوشیدن لباس زندان از اعزام آنان جلوگیری می‌کنند و امکانات درمانی زندان نیز پاسخگوی وضعیت زندانیان نیست.

همچنین، امکان خرید از فروشگاه زندان از زندانیان سلب شده؛ این در حالی است که کیفت غذای زندان نامرغوب گزارش شده است.

آب آلوده عدم، وجود تهویه و عدم دسترسی به روزنامه و نشریه از دیگر مواردی است که شرایط زندانیان سیاسی رجایی شهر را دشوارتر کرده است.

شایان ذکر است که در هفته جاری حکم انتصاب غلامرضا ضیایی سرپرست جدید زندان را ابلاغ شد و محمد مردانی از این سمت عزل شد.

هشتم مردادماه، پس از یورش گارد ویژه زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ این زندان و انتقال آنان به سالن ۱۰، تمام ۵۳ زندانی منتقل‌شده نسبت این عمل اعتراض کردند. در پی این اعتراض شماری از آنان به سلول انفرادی منتقل و دست به اعتصاب غذا زدند؛ اعتراض این زندانیان برای مدت ۴۰ روز ادامه پیدا کرد و با واکنش های بین المللی گسترده ای رو به رو شد.

گفتنی است که سالن ده اندرزگاه چهار زندان رجایی‌شهر برخلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.