ادامه اعتراض کارگران ارگ بم به معوقات مزدی

برای چندمین بار، کارگران ارگ بم، بخاطر آنچه معوقات مزدی نامیده میشود، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، صبح امروز یکشنبه، بیست و سوم مهر ماه، بازهم شماری از کارگران شاغل در پروژه بازرسازی و مرمت ارگ قدیم بم بابت معوقات مزدی خود تجمع صنفی برپا کردند.

همزمان با برپایی این اجتماع صنفی، «سمانه سام نژاد»، رئیس شورای اسلامی شهر بم از پیگیری این نهاد اجتماعی برای روشن شدن معوقات مزدی کارگران شاغل در پروژه بازسازی ارگ بم خبر داد.

سام‌نژاد با بیان اینکه برخی از اعضای شورای شهربم در تجمع امروز کارگران ارگ بم حاضر بودنددر ادامه گفت: قصد داریم به زودی برای پیگیری مشکلاتی که درپروژه ارگ بم وکارگرانش ایجاد شده، با سازمان میراث فرهنگی کشور وارد مذاکره شویم.

رئیس شورای اسلامی شهر بم با بیان اینکه طی امروز وفردا مشکلات این کارگران در کمسیون فرهنگی شورای شهر برسی می شود افزود:پیشنهاد اعضای شورای شهر اینست که بین شهرداری وپایگاه ارگ قدیم بم یک تفاهم نامه همکاری امضاء شود تا حداقل مشکلات مالی این کارگران برطرف شود.

او گفت: طبق گزارش بدست آمده، مدیر پایگاه ارگ بم بصورت مستمر در پایگاه حاضر نیست واین موضوع این سوال را برایمان مطرح می کند که آیا ارگ قدیم بم از نظر مسئولان یک اثر فرهنگی مهم در کشور وسراسر جهان است؟ آیا اجرای این پروژه فرهنگی برای مسئولین سازمان میراث فرهنگی اهمیت‌دارد؟

طبق اظهارات خانم سام نژاد ،کارگران ارگ قدیم بم، با وجود آنکه در چندین نوبت از مسئولان سازمان میراث فرهنگی خواسته اند به مشکلات این پایگاه رسیدگی کنند اما در عمل اتفاقی نیفتاده است.

کارگران شاغل در پروژه مرمت و بازسازی ارگ‌قدیم بم از سال ۸۲ تاکنون برای اجرای پروژه مرمت این مجموعه فرهنگی به استخدام پایگاه میراث فرهنگی ارگ در آمده‌اند، رئیس شورای اسلامی شهربم در مورد وضعیت این کارگران می گوید: بیشتری این کارگران از نیروهای متخصصی هستند که متاسفانه از نظر اقتصادی جزء اقشار ضعیف جامعه هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته وی ،کارگران پروژه ارگ بم که تاکنون چندین بار در اعتراض به مشکلات مزدی خود اقدام به برپایی اجتماعات صنفی کرده‌اند از بابت آنچه که بی‌توجهی مسئولان مربوطه به مطالبات صنفی آنها و شرایط نامناسب اقتصادی خانواده‌هایشان نامیده می‌شود، انتقاد دارند.

لازم به یاد آوری است در این رابطه پیش‌تر فرهاد عزیزی (مدیرکل دفتر امور پایگاهای میراث جهانی کشور) در روزهای گذشته از پرداخت حقوق کارکنان پایگاه‌های مرمت و بازسازی جهانی چغازنبیل و بم و شوشتر خبر داده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.