انتقال محمود بهشتی لنگرودی به قرنطینه بند چهار زندان اوین

محمود بهشتی لنگرودی، فعال صنفی، طی روزهای اخیر از بند هفت اوین به قرنطینه بند چهار این زندان انتقال یافته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی که پیش‌تر در بند هفت زندان اوین نگهداری می‌شد، در طی روزهای گذشته به قرنطینه بند چهار منتقل شده است؛ گفته می‌شود که این بند به سیستم حرفه‌ای شنود و دوربین جهت اعمال فشار بر زندانیان سیاسی مجهز است.

در حال حاضر دستکم هفت تن دیگر از زندانیان سیاسی در این بند نگهداری می شوند؛ محسن دانشور، عبدالفتاح سلطانی، علی زاهد، حسن سی‌سختی، احمد دانشپور، جمال‌الدین خانجانی و اسماعیل عبدی، روز سه شنبه ۲۵ مهرماه از بند ۳۵۰ به بند چهار زندان اوین انتقال یافتند.

محمود بهشتی لنگرودی ابتدا در سال ۸۵ به دلیل پیگیری اجرای لایحه مدیریت خدمات کشوری به چهار سال حبس تعلیقی محکوم شد. سال ۸۹ با شکایت وزارت اطلاعات، دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، بهشتی لنگرودی را در یک محاکمه ۱۰ دقیقه‌ای به پنج سال حبس محکوم کرد.

او شهریورماه سال ۹۴ از سوی سپاه ثارالله بازداشت و در دادگاهی به ریاست قاضی محمد مقیسه به تحمل پنج سال حبس دیگر محکوم شد.

بهشتی لنگرودی در اعتراض به احکام غیرعادلانه صادر شده، سه بار اعتصاب غذا کرد و درنهایت ۲۲ اردیبهشت سال ۹۵ پس از طی دوره درمانی در بیمارستان، آزاد و به منزل فرستاده شد.

در دوران آزادی اما او با دریافت نامه‌های تهدیدآمیز از سوی دادستانی مورد آزار قرار گرفت و ششم شهریورماه هم در یک تماس تلفنی به زندان فراخوانده شد.

در نهایت مأموران دادستانی روز ۲۱ شهریورماه بهشتی لنگرودی را در خانه‌اش بازداشت کردند و وی هم اکنون با حکم ۱۴ سال حبس تأییدشده در زندان اوین است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.