برگزاری دو تجمع کارگری مختلف طی ۲ روز گذشته

طی ۲ روز گذشته، ۳۰۰ نفر از کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج‌فارس و ۲۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری معدن پرورده، تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارگران شرکت حمل ونقل خلیج فارس در پی تجمعی که دو روز گذشته در مقابل ساختمان فرمانداری اسلامشهر برپا کرده بودند، کارگران پی‌گیر مطالبات معوقه خود شدند.

در پی تجمعی که دو روز گذشته توسط گروهی از کارگران شرکت حمل‌ونقل خلیج‌فارس در مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تهران برپا شده بود، این کارگران به تجمع خود، مقابل فرمانداری اسلامشهر ادامه دادند.

از قرار معلوم شمار این تجمع‌کنندگان که از نیروهای شاغل در دفتر مرکزی شرکت حمل‌ونقل خلیج‌فارس در منطقه اسلامشهر هستند تا ۳۰۰ کارگر برآورد می‌شود.

طبق اظهارات این کارگران معترض، در جریان برپایی اجتماع صنفی روز گذشته، یکی از مسئولان این وزارتخانه با اعضای شورای اسلامی این بنگاه حمل‌ونقل کالا دیدار و وعده رسیدگی به مشکلات را در چند روز آینده می‌دهد.

آنها می‌گویند: باوجودآنکه نسبت به وعده داده شده خوشبین هستیم اما به دلیل مشکلات معیشتی نمی‌توانیم از پیگیری‌های خود صرف‌نظر کنیم و برای همین، تصمیم گرفتیم تا به فرمانداری اسلامشهر نیز مراجعه کنیم.
و نیز، صبح دیروز، شماری از کارگرانی که تا مهر ماه سال جاری از طریق شرکت پیمانکاری در معدن زغال سنگ پرورده یک طبس مشغول کار بودند در اعتراض به معوقات مزدی خود تجمع کردند.

به نقل از این کارگران که تعداد آنها به ۲۵۰ نفر می سد عنوان می‌شود: مهر ماه سال جاری که قرارداد پیمانکار خاتمه یافت، فعالیت آنها نیز متوقف شده است و در عین حال هنوز بابت دو ماه گذشته با آنها تسویه حساب نشده است.

به گفته این کارگران ماه گذشته به آنها گفته شده بود که وقفه ایجاد شده موقتی است و به زودی با آمدن پیمانکار جدید فعالیت‌های قبلی دنبال خواهد شد اما هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

کارگران معترض که بین ۷تا ۱۷ سال سابقه‌کاری دارند می‌گویند: تا پیش از آغاز سال جاری نزدیک به ۵۰۰ نفر در این واحد معدنی مشغول کار بوده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.