تلاش نیروهای امنیتی برای جلوگیری از تجمع مردم در پاسارگاد در «روز کوروش»

جاده مرودشت – سورمق آباده که منتهی به آرامگاه کوروش است، برای جلوگیری از تجمع مردم در پاسارگاد در هفتم آبانماه، از روز جاری مسدود شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا سیاهپور، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، روز جمعه ۵ آبان اعلام کرد که جاده مرودشت – سورمق آباده در روزهای شنبه و یکشنبه ششم و هفتم آبان به دلیل «تعمیرات» مسدود است.

این جاده مسیر اصلی منتهی به آرامگاه کووروش و بخشی از بزرگراه شیراز – اصفهان است.

محوطه باستانی پاسارگاد در فاصله حدود ۱۳۵ کیلومتری شیراز و در فاصله سه کیلومتری جاده آسفالته شیراز به آباده قرار دارد.

به گفته منابع محلی، به علت نزدیک بودن هفتم آبان، روز کوروش، نهادهای امنیتی در حال میله زدن به دور پاسارگاد، مقبره کوروش هستند تا از تجمع مردم در این مکان جلوگیری کنند.

در روزهای گذشته همچنین در شبکه‌های اجتماعی فیلم هایی از اعزام ده‌ها خودروی ضد شورش نیروی انتظامی به منطقه پاسارگاد منتشر شده است.

از سویی دیگر شماری از شهروندان پیامک‌هایی را دریافت کرده است که در آنها نسبت به تجمع دوباره در منطقه پاسارگاد هشدار داده شده است.

سال گذشته تجمع‌کنندگان در پاسارگاد، شعارهایی از جمله «ایران وطن ماست، کوروش پدر ماست» و همچنین شعارهایی علیه حکومت جمهوری اسلامی سر دادند که به دنبال آن شمار کثیری بازداشت و به حبس محکوم شدند.

از دیگر شعارهایی که تجمع‌کنندگان در این روز در پاسارگاد سر دادند، شعار «شاهزاده، تولدت مبارک» بود که به روز نهم آبان، روز تولد شاهزاده رضا پهلوی، ولیعهد ایران اشاره داشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.