آزادی محمود صالحی از زندان سقز

محمود صالحی، فعال کارگری، روز جاری از زندان سقز آزاد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود صالحی، از فعالان کارگری شناخته شده که چند ماه پیش برای تحمل یکسال زندان بازداشت شده بود، امروز پنج شنبه ۲ آذر از زندان سقز آزاد گشت.

لازم به ذکر است که این فعال کارگری پیش تر در حالی که در بیمارستان برای انجام عمل دیالیز به سر می برد، از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای تحمل محکومیت به زندان سقز منتقل شده بود.

محمود صالحی، ۴۵ ساله، کارگر نانوا و از بنیانگذاران «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» ساکن شهر سقز در استان کردستان است که بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است. او روز هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴ و قبل از روز جهانی کارگر (یازده اردیبهشت) از سوی نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و پس از یک ماه با حاد شدن وضعیت کلیه‌هایش با قرار کفالت آزاد شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی در بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل جمعیت معارض» در مرحله بدوی به ۹ سال زندان محکوم کرد. سامرند صالحی گفت دادگاه تجدیدنظر در بهمن ماه ۱۳۹۵، علیرغم حضور پدرش به دلیل غیبت نماینده دادستان برگزار نشده ولی دادگاه تجدیدنظر به صورت غیابی حکم را از ۹ سال به یک سال تبدیل و آن را در همان روز ابلاغ، اجرا نیز کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.