بازداشت دو جوان به اتهام «ترسیم علائم شیطان پرستی»

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا از دستگیری ۲ جوان ۲۲ ساله خبر داد که به گفته او «در حال ترسیم اشکال و علائم شیطان پرستی» بر روی دیوار در خیابان پیروزی بودند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سرهنگ دوم اسماعیل افشاری رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا اظهار کرد: «ماموران کلانتری حین گشت زنی درخیابان پیروزی متوجه حرکات مشکوک دو جوان ۲۲ ساله باچهره های متفاوت شدند که در حال ترسیم اشکال وعلائم شیطان پرستی برروی دیوار بودند».

وی با اشاره به دستگیری این افراد بیان کرد: «آنها در تحقیقات اعلام کردند که از طریق شبکه های اجتماعی جذب گروه شیطان‌پرستی شده اند و طی فراخوان گروه ها اقدام به این کار کردند».

رئیس کلانتری ۱۱۰ شهدا ادامه داد: «بر روی تی شرت یکی از آنان این نوشته درج شده بود: ( من اعتقادی به بشر ندارم ).»

نیروی انتظامی جزئیات بیشتری درباره دستگیری این افراد بیان نکرده و مشخص نیست که منظور این نهاد از «شیطان‌پرستی» چیست.

در برخی از موارد مقام‌های جمهوری اسلامی از واژه «شیطان‌پرستان» برای اشاره به هواداران گروه‌های موسیقی سبک «متال» استفاده کرده‌اند.

این سبک از موسیقی که زیرمجموعه‌ای از سبک موسیقی راک است با استفاده از نمادها و ترانه‌های اعتراضی به نقد بسیاری از روابط حاکم اجتماعی و روندهای سیاسی می‌پردازد.

پیش از این نیز مقام‌های نیروی انتظامی از دستگیری افرادی که «شیطان‌پرست» توصیف شده یا به توزیع «لوازم شیطان‌پرستی» متهم شده‌اند، خبر داده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.