تداوم اعتصاب غذای محمدصابر ملک‌رئیسی؛ درد شدید در ناحیه قلب و انتقال به بهداری

محمدصابر ملک‌رئیسی، زندانی سیاسی، روز گذشته دوم دی‌ماه در ۲۵ امین روز از اعتصاب غذای خود به بهداری زندان اردبیل منتقل شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدصابر ملک‌رئیسی که از هشتم آذرماه دست به اعتصاب غذا زده است، طی روزهای اخیر دچار درد شدید در ناحیه قلب و قفسه سینه شده و دست چپ وی بی‌حس است؛ این زندانی سیاسی روز گذشته به بهداری زندان منتقل شده و از پزشکان مورد معاینه قرار گرفته است.

محمدصابر ملک‌رئیسی طی هفته‌های گذشته نیز به دلیل وخامت حال ناشی از اعتصاب غذا بارها به بهداری منتقل شده است.

این زندانی سیاسی پس از اعتراض به توهین‌ها و بدرفتاری‌های مسئولان زندان، مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و اعلام اعتصاب غذا کرد؛ وی در حال حاضر در قرنطینه زندان اردبیل نگهداری می‌شود و از حق ملاقات و تماس محروم است.

محمدصابر ملک‌رئیسی که از ۱۵ سالگی بازداشت و زندانی شده از ۱۰ دی‌ماه سال جاری در اعتراض به عدم رعایت حقوقش در زندان اردبیل و ضرب و شتم در داخل زندان اعتصاب غذا کرده بود و پس‌ازآن با قول مسئولان زندان اردبیل مبنی بر رسیدگی به مطالباتش به اعتصاب غذایش پایان داد. علیرغم گذشت چندین ماه از پایان اعتصاب غذا تاکنون به مطالبات وی رسیدگی نشده است.

محمدصابر ملک‌رئیسی در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ در سن ۱۵ سالگی بازداشت و پس از تحمل بیش از یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات زاهدان و زندان مرکزی این شهر، محاکمه و بدون دسترسی به وکیل مدافع از سوی دادگاه انقلاب به اتهام محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام به ۱۵ سال حبس در تبعید محکوم شد.

وی پس از اعتراضات زندانیان سیاسی و امنیتی زندان زاهدان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱، که موجب ضرب‌وشتم و تبعید زندانیان سیاسی و امنیتی این زندان به شهرهای مختلف شد، به زندان ارومیه تبعید و با گذشت ماه‌ها از زمان انتقال، از امکان ملاقات و تماس با خانواده خود محروم بود.

محمدصابر، زندانی بلوچ، از جوان‌ترین زندانیان سیاسی است که در پی عدم همکاری برادرش، عبیدالرحمن، با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد. مأموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آن‌ها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان، سه فرزند دیگرشان را در زندان اعدام خواهند کرد..

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.