اندرزگاه چهار و هفت رجایی شهر؛ ایجاد اختلال در خط‌های تماس از سوی مسئولان و محرومیت زندانیان از ارتباط با خارج زندان

مسئولان زندان رجایی شهر از هفته گذشته با ایجاد اختلال در خط‌های تماس ارتباط زندانیان اندرزگاه چهار و هفت را با خارج از زندان دشوار کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زندانیان اندرزگاه چهار و هفت رجایی شهر از ۱۸ دی ماه از ارتباط با خارج از زندان محروم شده‌اند و امکان تماس برای آنان مشکل گشته است.

این محرومیت و اختلال ایجادشده در خط‌های تلفن از سوی مسئولان زندان رجایی شهر برای اعمال فشار بر زندانیان سیاسی و عقیدتی محبوس در بندهای چهار و هفت اوین صورت گرفته است.

از سویی دیگر، مسئولان زندان رجایی برای ایجاد بندهای خالی و پذیرش زندانیان بیشتر، شماری از سالن‌ها و بندهای این زندان را تخلیه کرده‌اند؛ این مسئله باعث گشته تعداد زندانیان برخی بندها بیش از ظرفیت گردد و زندانیان فعلی بدون اصل رعایت تفکیک جرائم در شرایط نامساعدی نگهداری شوند.

شایان ذکر است که به دنبال اعتراضات گسترده اخیر در شهرهای مختلف کشور از روز یکشنبه نهم دی‌ماه در زندان رجایی شهر فضای امنیتی حاکم و نیروهای امنیتی سپاه پاسداران همچنان در این زندان مستقر هستند.

این نیروها در جریان این تظاهرات زندانیان سیاسی را تهدید کرده بودند که «نسبت به وقایع اخیر خوش‌بین نباشید؛ در صورت بروز هر اتفاقی هیچ‌کدام از شما از زندان زنده بیرون نمی‌روید»

بیش از ۷۱ شهر در تظاهرات سراسری در ایران شرکت کردند که در تمام این شهرها، نیروهای امنیتی، نظامی و شبه‌نظامی با به‌کارگیری خشونت دست به سرکوب شهروندان معترض زدند.

نیروهای امنیتی از هفتم دی‌ماه بازداشت شهروندان معترض را آغاز کردند و تا زمان انتشار این خبر بازداشت ۳۷۰۰هزار تن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید شده است.

پس از سرکوب خشن معترضان در ایران، شهرهای ایران در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و عملا یک حکومت نظامی اعلام‌نشده در آن‌ها برقرار است؛ حتی در بعضی شهرها اجتماع چند نفر ممنوع است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.