انتقال باقر نمازی از اوین به بیمارستان

باقر نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی زندانی در ایران به دلیل کاهش فشار خون و ضربان نامنظم قلب، در بیمارستان بستری شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، باقر نمازی روز دوشنبه ۲۵ دی ماه به بیمارستان اعزام شد اما به دلیل عدم وجود امکانات کافی بدون رسیدگی پزشکی به زندان بازگردانده شد؛ این زندانی امنیتی روز سه شنبه بار دیگر به بیمارستان دیگری در تهران منتقل شده است و اکنون تحت درمان قرار دارد.

باقر نمازی طی یک سال گذشته چهار بار به بیمارستان اعزام شده است و در شهریور ماه گذشته به توصیه پزشکان دستگاه تنظیم ضربان قلب موسوم به پِیس میکر برای او نصب شد.

باقر نمازی، ۸۱ ساله، از مقام‌های پیشین یونیسف، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در فوریه سال ۲۰۱۶ (اسفندماه ۱۳۹۴) در ایران بازداشت شد. سیامک نمازی فرزند باقر نمازی ۴۶ ساله مدیر پیشین ایرانی- آمریکایی بخش برنامه‌ریزی‌های استراتژیک کمپانی نفتی کرسنت، چهار ماه پیشتر، مهرماه سال ۱۳۹۴، در جریان سفرش به ایران بازداشت شد.

دادگاه انقلاب ایران هر یک را به ۱۰ سال زندان محکوم کرده و مدعی است که آنها مرتکب جاسوسی شده و با دولت آمریکا تماس داشته‌اند.

در پی اعلام حکم باقر نمازی، یونیسف که آقای نمازی سالها سابقه همکاری با آنها را دارد، در بیانیه ای، تایید حکم ده سال زندان آقای نمازی را محکوم کرد. یونیسف از دولت ایران خواست که به دلایل انسان دوستانه باقر نمازی را آزاد کند.

دولت آمریکا نیز بارها به ادامه زندانی کردن نمازی ها اعتراض کرد. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در ماههای گذشته با برادر سیامک و فرزند باقر نمازی دیدار کرد و در توئیتر خود، زندانی کردن نمازی‌ها را بدترین تجاوز به حقوق بشر دانست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.