سهیل عربی در «زندان بزرگ تهران» نگهداری می‌شود/ ضرب و شتم شدید از سوی مأموران و تداوم اعتصاب غذا

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، روز گذشته از زندان اوین به زندان تهران بزرگ در فشافویه منتقلشده و پس از انتقال از سوی مأموران بازرسی مورد ضرب و شتم قرار گرفتهاست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی که از هفته گذشته در اعتراض به انتقال غیرقانونی گلرخ ایرایی و آتنا دائمی دست به اعتصاب غذا زده است، دهم بهمن‌ماه از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این زندانی عقیدتی در زمان ورود به این زندان از سوی ۱۳ مأمور بازرسی ضرب و شتم شده است.

سهیل عربی اعلام داشته که تا زمان آزادی آتنا دائمی، گلرخ ایرایی و آرش صادقی به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.

گلرخ ایرایی و آتنا دائمی، چهارم بهمن‌ماه، برای بازجویی به بند دوالف سپاه اوین منتقل و به دلیل خودداری پاسخگویی به بازجویی همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.

آرش صادقی نیز در رجایی شهر از ششم بهمن‌ماه در اعتراض به ضرب و شتم و انتقال همسرش اعلام اعتصاب غذا و دارو کرده است.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.