صدور حکم جمعا ۶۸ سال حبس برای ۱۱ تن از شهروندان در مشهد به دلیل فعالیت علیه نظام

معاون دادستان مشهد از صدور حکم جمعا ۶۸ سال حبس برای ۱۱ تن از شهروندان به اتهامات سیاسی و امنیتی خبر داده؛ اتهام پنج نفر از این افراد «حمله» به دو مسجد در شهر مشهد اعلام شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، حسن حیدری، معاون دادستان مشهد روز دوشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد یک زن ۳۷ ساله و یک مرد ۴۱ ساله به اتهام «آتش زدن» درِ مسجد الغدیر در خیابان ثمانه مشهد بازداشت شده‌اند.

به گفته حیدری، این زن به اتهام «عضویت در گروه‌های معاند نظام» به پنج سال زندان، به اتهام «توهین به مقدسات از طریق آتش‌زدن درِ مسجد» به پنج سال زندان، به اتهام «تخریب اموال عمومی» به سه سال زندان و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال زندان محکوم شده است.

آقای حیدری همچنین گفت که مرد متهم نیز به اتهام «معاونت در توهین به مقدسات از طریق آتش زدن درِ مسجد» به دو سال زندان، به اتهام «معاونت در عضویت گروه‌های معاند نظام» به دو سال زندان، به اتهام «معاونت در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به شش ماه زندان و به اتهام نگهداری ۳۹ فشنگ به شش ماه زندان محکوم شده است.

این زن در مجموع به ۱۴سال زندان و این مرد به پنج سال زندان محکوم شده‌اند.

معاون دادستان مشهد همچنین خبر داد که دراین پرونده مرد جوان دیگری نیز به دلیل «آتش زدن درِ مسجد امام هادی» با اتهامات مشابه به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

به گفته آقای حیدری، یک مرد ۲۶ ساله نیز همراه با همسر ۲۱ ساله‌اش به اتهام «آتش زدن پرده مسجد امام هادی» بازداشت شده‌اند که این مرد به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، همسر ۲۱ ساله این مرد نیز به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق انتشار فیلم» به یک سال زندان محکوم شده است.

به گفته آقای حیدری، همچنین دو جوان ۱۹ و ۲۰ ساله در مشهد و یک فرد در سبزوار با اتهام‌های «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «عضویت در گروه معاند» هر کدام به شش سال زندان محکوم شده‌اند.

وی همچنین گفت که یک جوان ۲۶ ساله به اتهام شعارنویسی و یک جوان ۳۸ ساله به دلیل انتشار فیلم «از عزاداری‌های نامتعارف و خشن و انتشار آن» هر کدام به یک سال زندان محکوم شده‌اند.

معاون دادستان مشهد همچنین گفت که یک زن جوان به دلیل ارتباط با «سازمان نفاق» و «ارسال فیلم» به شبکه‌های ماهواره‌ای به شش سال زندان محکوم شده است.

برای این ۱۱ نفر در مجموع ۶۸ سال حکم زندان صادر شده است.

معاون دادستان مشهد زمان بازداشت این شهروندان را بیان نکرده است.

احتمال میرود که بازداشت این افراد در جریان تظاهرات سراسری در دی ماه صورت گرفته باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.