عبدالفتاح سلطانی سومین روز از اعتصاب غذا را پشت سر گذاشت

وضعیت عبدالفتاح سلطانی، وکیل محبوس در زندان اوین، در سومین روز از اعتصاب غذا نامساعد گزارش شده با این حال هیچ یک از مسئولان تا کنون نسبت به اعتصاب وی واکنشی نداشته اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عبدالفتاح سلطانی امروز سومین روز از اعتصاب غذای خود را در اعتراض به  «تبعیض های ناروای حاکم بر جوّ زندان» و «مداخله برخی مامورین وزارت اطلاعات در تصمیم گیری های مربوط به زندانیان سیاسی عقیدتی» پشت سر گذاشته است.

معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی در صحفه شخصی در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی اعلام کرد: «ساعتی پیش در تماس تلفنی حس کردم صدایش فرق کرده است . وکیل مدافع حقوق بشر اینک از بسیاری تبعیض، با اعتصاب غذا فریاد دادخواهی سر می دهد!»

معصومه دهقان همچنین عنوان کرده که در آخرین روز های سال ۹۶ برای پیگیری وضعیت همسرش و حقوق قانونی او به دادستانی مراجعه کرده اما همه مسئولان به مرخصی رفته بودند.

وکیل زندانی پیشتر در نامه ای در توضیح دلایل اعتصاب غذای خود عنوان کرد: «برخی مامورین وزارت اطلاعات آقای روحانی در تصمیم گیریهای مربوط به زندانیان (سیاسی – عقیدتی) به نحوی که دادستان تهران نیز تحت تاثیر اظهار نظرها و خواسته های آنان از رعایت پاره ای از حقوق قانونی زندانیان مذکور سر باز می‌زند.»

عبدالفتاح سلطانی در تاریخ نوزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۰ در مقابل دادگاه انقلاب بازداشت و تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ روز در زندان به سر برده است.

این وکیل دادگستری در دادگاه بدوی به ۱۸ سال زندان و بیست سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر، به ۱۳ سال زندان کاهش یافت. درنهایت، حکم آقای سلطانی در پی اعمال ماده ۱۳۴، به ده سال زندان و دو سال محرومیت از وکالت.

مشارکت در تأسیس کانون مدافعان حقوق بشر و مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش، ازجمله اتهام‌های آقای سلطانی بوده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.