نسرین ستوده؛ صدور حکم غیابی پنج سال حبس و بازداشت جهت اجرای حکم

نسرین ستوده، وکیل دادگستری، روز چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه به بهانه اجرای حکم غیابی پنج سال حبس از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی روز گذشته نسرین ستوده را بازداشت و به اوین منتقل کردند.

ماموران دلیل بازداشت خانم ستوده را گذراندن «حکم پنج سال زندان» عنوان کرده‌اند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، درباره این حکم گفته است که این حکم غیابی بدون ارسال احضاریه اجرا شده و اتهامات آن نیز مشخص نیست.

نسرین ستوده پیش تر در تاریخ ۱۳ شهریور ۹۵ از فراخوانده شدن خود به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی خبر داد. او در آن زمان گفت از اتهام این پرونده و محتوای آن بی‌خبر است. او در تاریخ مذکور در شعبه حاضر شد اما دادگاهی برای او برگزار نشد.

احتمال میرود که حکم صادره مرتبط با این پرونده باشد.

نسرین ستوده که یکی از مخالفان لیست ۲۰ وکیل مورد تایید دادگستری برای وکالت پرونده‌های امنیتی و سیاسی است از اعلام آمادگی تعدادی از وکلا برای تحصن و تجمع اعتراضی نسبت به تهیه این لیست و تبصره ماده ۴۸ قانون خبر داده بود.

نسرین ستوده همچنین در چندماه اخیر وکالت شماری از دختران خیابان انقلاب را نیز پذیرفته است.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر در تاریخ ۱۳ شهریور ماه ۱۳۸۹ بازداشت شد و  پس از سه سال آزاد شد. او ابتدا در دادگاه انقلاب به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۱ سال حبس تعزیری،۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت الخروجی از کشور محکوم شد. بعدتر این حکم در شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ۶ سال حبس تعزیری و ۱۰ سال محرومیت از حرفه وکالت تقلیل یافت. خانم ستوده در روز ۲۷ شهریور ماه ۱۳۹۲ از زندان اوین آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.