صدور حکم هفت سال و نیم حبس برای سهیل عربی و نسترن نعیمی

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران سهیل عربی و همسر سابقش، نسترن نعیمی را به جمعا هفت سال و نیم حبس محکوم کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی، زندانی عقیدتی در زندان تهران بزرگ، در پی پرونده سازی سپاه در دوران زندان، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» از سوی قاضی مقیسه به ۶سال حبس محکوم شده است.

نسترن نعیمی، همسر سابق وی نیز به اتهام «توهین به مقدسات» و «معاونت در جرم» به تحمل ۱سال و نیم حبس محکوم گشته است.

احکام صادره در ارتباط با پرونده سازی سپاه در دوران حبس این زندانی عقیدتی صورت گرفته است.

مردادماه سال گذشته نسترن نعیمی به مدت هشت روز در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برد و پس از آن نیز مکررا طی تماس های تلفنی تهدید شد.

سهیل عربی نیز در اعتراض به فشارهای وارده از سوی نیروهای امنیتی به اعضای خانواده‌اش و کارشکنی مسئولان در روند پرونده‌اش دست به اعتصاب غذا زد و بار ها در بند دو-الف مورد بازجویی قرار گرفت.

سهیل عربی از بهمن ماه به زندان بزرگ تهران منتقل شده است و بر خلاف اصل تفکیک جرایم در این زندان نگهداری می شود.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.