۲۴ تن از بازداشت شدگان اعتراضات مردادماه در تهران به حبس محکوم شدند

دستگاه قضایی بیست‌وچهار تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات مردادماه سال جاری را جمعاً به ۲۵ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ۲۴ تن از بازداشت شدگان اعتراضات مردادماه تهران بدون دسترسی به وکیل در روند دادرسی به اتهام «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» از طریق «شرکت در اعتراض بدون مجوز مختل‌کننده‌ی نظم عمومی» از سوی دادگاه انقلاب به حبس محکوم شدند.

بر اساس این احکام «برزان محمدی»به شش سال حبس تعزیری، «مجید کریم‌نژاد» به سه سال حبس تعزیری، «محمدحسین سپاسی» و «حسین دژانگاهی» هر یک به دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین «صبا کردافشاری، ۱۹ ساله»، «یاسمن آریانی، ۲۳ ساله»، «آذر حیدری»، «نیلوفر هومان‌فر»، «فرشید سعیدی»، «فرشید رستمی»، «سید محمد فلاح جای»، هر یک به ۱ سال حبس تعزیری و «مژده رجبی»، «طاهر بادپا»، «محمدحسین مالزیری»، «سامان زندیان»، «اردلان نادعلی زاده»، «حسین سلگی»، «عادل فلاحت»، «فرزاد نصیری»، «مجید رضایی»، «شهاب صفاری»، «پوریا ناصریخواه» هر یک به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

«الهه بهمنی» و «حدیث صبوری» نیز به دو سال حبس تعلیقی محکوم شدند. این دو شهروند اکنون آزاد هستند.

در حکم حداقل دو نفر، از جمله صبا کردافشاری ۱۹ ساله، مدرک ارائه‌شده توسط دادستان‌ها صرفاً مطالب آنها در شبکه‌های اجتماعی از گزارش اعتراض‌ها بود.

یاسمن آریانی، صبا کردافشاری، مژده رجبی، نیلوفر هومانفر و سیده آذر حیدری اکنون در اوین تحمل حبس می کنند.

در تاریخ ۹ مرداد ماه سال جاری موجی از اعتراضات در شهر اصفهان شروع شد و به سرعت به شهرهای دیگر از جمله کرج در استان البرز و تهران، پایتخت، رسید.

اعتراض‌های خیابانی در مرداد ماه به دنبال سقوط ارزش ریال، وضعیت نابسامان اقتصادی، گرانی و افزایش روزانه قیمت ارزهای خارجی و سکه آغاز شد اما با تداوم تظاهرات معترضان علیه رهبر جمهوری اسلامی، حکومت و روحانیون شعار سردادند.

ده‌ها نفر از بازداشت‌شدگان در این اعتراضات به زندان اوین منتقل شده‌اند و ۵۰ تن از بازداشت‌شدگان زن به زندان شهرری (معروف به قرچک) منتقل شده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.