ممانعت از اعزام مجید اسدی به بیمارستان علیرغم نیاز مبرم به درمان


مسئولان زندان رجایی شهر با اعزام مجید اسدی، زندانی سیاسی، به بیمارستان مخالفت می کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مجید اسدی از بیماریهای گوارشی از جمله زخم معده، زخم اثنی عشر و کیست کبد و همچنین دیسک کمر و رماتیسم ستون فقرات رنج میبرد و بنا بر توصیه پزشک بهداری می بایست در بیمارستان تحت درمان قرار گیرد با این حالی رییس زندان غلامرضا ضیایی از اعزام وی جلوگیری می کند.

گفتنی است که پرونده پزشکی وی در بیمارستان امام خمینی است و نوبت معاینه نیز برای وی در نظر گرفته شده است.

رییس زندان رجایی شهر چندین ماه است که به بهانه فرار یک زندانی متهم به قتل در بیمارستان از اعزام تمامی زندانیان رجایی شهر جلوگیری می کند. این درحالی است که شماری از زندانیان سیاسی این زندان به بیماری های حاد مبتلا و نیازمند درمان فوری اند.

مجید اسدی به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس محکوم است.

او آخرین بار در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مجید اسدی ۳۴ ساله، پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.