«برزان محمدی همچنان در زندان بزرگ تهران نگهداری می شود»

برزان محمدی، زندانی سیاسی، هم اکنون در زندان بزرگ تهران در میان زندانیان جرایم خطرناک به سر می‌برد و خطرات جانی وی را تهدید می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، همبندیان برزان محمدی از زندان بزرگ تهران تأیید کرده‌اند که او همچنان در تیپ ۱ زندان بزرگ تهران نگهداری می‌شود و به دنبال انتشار خبر مرگ علیرضا شیرمحمدعلی تحت فشار و بازجویی قرار دارد.

از سویی دیگر تداوم نگهداری این زندانی سیاسی در بند زندانیان جرایم خطرناک وی را در شرایط نامساعد روحی نیز قرار داده است.

گفتنی است که رسانه‌های فارسی زبان همچون بی بی سی فارسی، ۲۸ خردادماه خبری مبنی انتقال برزان محمدی به زندان اوین منتشر کردند؛ این خبر قویا از سوی تارنگار حقوق بشر در ایران تکذیب می‌شود.

برزان محمدی، ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ بازداشت شده‌است.

وی در دادگاه بدوی از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به ۶ سال حبس تعزیری شد که این حکم طی دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری کاهش یافته است.

او به همراه همبندی سابق‌اش، علیرضا شیرمحمدعلی در اسفندماه ۹۷ در اعتراض به شرایط نگهداری‌شان دست اعتصاب غذا زدند اما مسئولان توجهی به خواسته آنان نکردند.

علیرضا شیرمحمدعلی که با اتهامات سیاسی به ۸ سال حبس محکوم بود، پس از چندین ماه اعتراض های علنی و کتبی در ۲۰ خرداد ۹۸ از سوی دو تن از زندانیان جرایم خطرناک به قتل رسید.

زندان بزرگ تهران (فشافویه) طی سال های اخیر محل نگهداری زندانیان سیاسی و عقیدتی گشته است؛ این درحالی است که زندانیان با جرایم خطرناک نیز در این زندان محبوس‌اند.

برزان محمدی، سهیل عربی و شماری از دروایش گنابادی همچون صالح الدین مرادی، مجید رشیدی، سعید سلطان‌پور، حیدر تیموری، احسان ملک مولوی، بابک مرادی، سخاوت سلیمی، علی اکبر داداشی، احمد ایرانی‌خواه، سعید دوراندیش و محمد کریم مایی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در تیپ یک این زندان نگهداری می شوند.

زندانیان سیاسی و عقیدتی بارها طی درگیری هایی بین زندانیان عادی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دچار مجروحیت های جدی شده اند.

درگیری بین زندانیان در این بند امری رایج است که در حضور مسئولین زندان صورت می گیرد اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از وقوع درگیری ها صورت نمی‌گیرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.