اعتصاب غذای یوسف ندرخانی، زندانی عقیدتی، در اعتراض به وضعیت تعلیقی تحصیل فرزندانش

یوسف ندرخانی، کشیش محبوس در زندان اوین، در اعتراض به وضعیت تعلیقی تحصیل فرزندانش از روز دوشنبه ۱ مهرماه دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سه فرزند یوسف ندرخانی به دلیل گرایشات مذهبی از ثبت نام در مدرسه محروم شده و این زندانی عقیدتی در اعتراض به فشارهای وارده به خانواده‌اش در اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی عقیدتی اعلام کرده که تا زمان رفع ممانعت های پیش روی فرزندانش برای ادامه تحصیل، به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

فرزندان یوسف ندرخانی ۱۵، ۱۶  و ۱۷ ساله هستند و با توجه به گرایشات مذهبی از شرکت در کلاسهای دینی و قرآن در مدرسه امتناع کرده بودند که موجب گشته کارنامه قبولی صادر نشود؛ این درحالی است که آنان در سایر کلاس ها شرکت کرده اند.

پیشتر نیز در سال ۹۶ به همین دلیل از ثبت نام فرزندان این نوکیش مسیحی ممانعت به عمل آمده بود.

یوسف ندرخانی آخرین بار در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۷، در شهر رشت بازداشت و جهت اجرای حکم، به زندان گیل رشت منتقل شده بود.

وی یک روز پس از بازداشت جهت اجرای حکم ۱۰ سال حبس به زندان اوین در تهران منتقل شد.

این کشیش مسیحی در سال ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی از طریق ترویج مسیحیت» به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان نیک شهر شده بود.

یوسف ندرخانی، پیشتر در سال ۱۳۸۸در شهر رشت نیز بازداشت شده بود. در آن زمان دادگاه بدوی او را به «ترک دین» و «دعوت سایر مسلمانان به مسیحیت»، «ایجاد یک کلیسای مخفی در خانه خود» و «ابراز مخالفت آشکار با اسلام» متهم کرد و طبق گزارش‌ها برای او مجازات اعدام صادر شده بود.

اما با اعتراض‌های گسترده دولت‌های غربی و سازمان‌های حقوق بشری، نهایتاً این کشیش مسیحی از اتهام «ارتداد» تبرئه شده و برای اتهام «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس محکوم شد و چون وی این مدت را در زندان سپری کرده بود از زندان آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.