مرگ یک زندانی در زندان بزرگ تهران بر اثر ابتلا به کرونا و محرومیت از درمان؛ امیرحسین مرادی با تست مثبت همچنان محبوس در زندان است

تست ۹ تن از زندانیان بزرگ تهران مثبت اعلام شده و دستکم یک زندانی تا کنون جان خود را در این زندان بر اثر این بیماری و محرومیت از درمان از دست داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ویروس کرونا در زندان بزرگ تهران فرا گیر شده با این حال مسئولان تا کنون اقدامی برای پاک سازی این زندان نکرده اند.

امیرحسین مرادی، از بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه و محکوم به اعدام از تیپ ۵ بند ۲ سلول شماره ۱۴ زندان تهران بزرگ با اعلام مثبت شدن تست کرونا از روز گذشته به دستور مسئولان به سلول انفرادی « سوئیت » شماره ۱۱ تیپ ۱ زندان تهران بزرگ منتقل شد. 

دستکم ۱۹ تن دیگر از بازداشت شدگان آبان نیز از جمله جمیل قهرمانی، سعید تمجیدی، محمد رجبی، میلاد ارسنجانی، محمد تقی پاک پور، محمد آدم و علی بی کس به سلول انفرادی شماره ۱۱ « سوئیت » واقع در تیپ ۱ زندان تهران بزرگ منتقل شده اند.

مهرداد محمدنژاد، محمد حبیبی و سهیل عربی همچنان در تیپ ۵ زندان تهران بزرگ نگهداری می شود و در پی درخواست برای ضدعفونی کردن بند، مسئولان به آنان اعلام کرده اند که با هزینه شخصی خود می بایست برای پاک سازی اقدام کنند.

در تیپ یک این زندان تعداد ۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا بوده که جان خود را از دست داده است؛ تیپ ۲ و تیپ ۵ زندان نیز به ترتیب ۱ و ۷ نفر جواب آزمایش کرونای شان مثبت اعلام شد.

شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران در حالی‌ست که بنا بر اخبار منتشر شده از سوی زندانیان، بسیاری از زندان‌ها از دارا بودن حداقل‌های امکانات بهداشتی و رفاهی محرومند.

سازمان زندان ها هیچ گونه اقدامی در خصوص مراقبت و حفاظت زندانیان در این خصوص نکرده اند و از اعطای مرخصی به زندان نیز خودداری می کنند

ویروس کرونا از چندین هفته پیش وارد کشور شده؛ بر پایه آمار تارنگار حقوق بشر، دستکم ۵۰۰ تن بر اثر ابتلا به بیماری و تعلل و محرومیت از مراقبت های ویژه در کشور جان باخته اند.

 آمار مبتلایان و ناقلان این بیماری از مرز ده هزار تن گذشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.