«بازداشت شدگان آبان و دی ماه کماکان در شرایط اسفناک زندان بزرگ تهران محبوس اند»/ اعلام اعتصاب غذای ۴۵ زندانی سیاسی


دستکم ۴۵ تن از زندانیان سیاسی زندان فشافویه در اعتراض به بلاتکلیفی و وضعیت زندان دست به اعتصاب غذا زده اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بازداشت شدگان اعتراضات آبان و دی ماه ۹۸ که در زندان فشافویه تحمل حبس می کنند علیرغم شیوع بیماری کرونا و مرگ چندین زندانی همچنان بدون امکانات در بندهای این زندان نگهداری می شوند.

دستکم ۴۵ تن از آنان از تاریخ ۲۶ اسفند در اعتراض به محکومیت و وضعیت نگهداری شان دست به اعتصاب غذا زده اند که شرح وضعیت ۴ تن از آنان در پی می آید.

ابوالفضل کریمی، ۱۸ ساله، پس از بازداشت در اعتراضات سراسری بیش از ۵۰ روز تحت بازجویی و شکنجه قرارگرفته؛ او در شرح شکنجه‌هایش از شکسته شدن سر، یکی از دندان‌هایش و کشیده شدن ناخن‌های پایش توسط نیروهای اطلاعات سپاه خبر داده است.

وی کارگر و تنها نان آور خانواده بوده و هم اکنون در زندان بزرگ تهران نگهداری می‌شود.

کوروش باقری نیز روز ۳۰ دی‌ماه و بعد از اعتراضات مرتبط با سرنگونی هواپیمای اوکراینی بازداشت شده و پس از دوران بازجویی به تیپ ۵ زندان بزرگ تهران منتقل شده است.

سهیل علی‌پناه، از دیگر بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه، دانشجوی رشته حسابداری و ساکن شهرک اندیشه، از توابع تهران است که در دوران بازجویی مورد شکنجه‌های فیزیکی همچون شوکر و باتوم قرار گرفته است.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه، در هنگاه اخذ آمار توسط افسر نگهبان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به دنبال آن تهدید به گشوده شدن پرونده امنیتی جدید شده است.

سیامک مقیمی مومنی،۲۴ ساله، در اعتراضات آبان ۹۸ از سوی سپاه ثارالله بازداشت شده و پس از ۴۵ روز بازجویی و شکنجه به زندان بزرگ تهران منتقل گشته است.
او ۵ بهمن به اتهام محاربه به ۱۰ سال حبس محکوم و پس از ابلاغ حکم اقدام به خودکشی کرد.
مأموران پس از ترخیص وی از بیمارستان او را تهدید کردند که در صورت اقدام مجدد برای وی پرونده سازی خواهند کرد.

سیامک مقیمی مومنی تنها نان آور خانواده و اکنون در تیپ ۵ زندان کار خدماتی می کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.