صدور حکم حبس برای یکی دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات آبان‌ماه

بابک مهرانی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ماه در کرج، از سوی دادگاه انقلاب این شهر به چهار سال و شش ماه حبس، دو سال تبعید به الیگودرز و یک سال کار اجباری در خدمات عمومی مانند پارک‌ها محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بابک مهرانی در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ به دادگاه انقلاب کرج احضار و حکم غیابی حبس از سوی قاضی آصف الحسینی به ایشان ابلاغ شد.

براساس حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب کرج، بابک مهرانی از بابت اتهام «توهین به رهبری»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» به سه سال و شش ماه حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است. او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دوسال تبعید به الیگودرز و یک سال کار اجباری در خدمات عمومی مانند پارکها محکوم شده است.

بابک مهرانی متولد ۱۳۵۴، در جریان اعتراضات آبان ماه سال گذشته به دلیل حمایت از شاهزاده رضا پهلوی بازداشت و هم‌اکنون در بند ۶ زندان قزلحصار کرج به سر می‌برد.

طی اعتراضات سراسری آبان ماه ۱۳۹۸ که در بیش از ۵۰۰ نقطه از ایران رخ داد، بیش از ۱۵۰۰ تن از شهروندان معترض کشته و دستکم ۱۴۰۰۰ نفر طی آبان و دی ماه بازداشت شدند.

دستگاه قضایی از اسفندماه سال گذشته بدون برگزاری دادگاه عادلانه برای این بازداشت شدگان بین ۶ ماه تا ۲۰ سال حبس حبس صادر کرده است.

تعدادی از بازداشت شدگان نیز با حکم اعدام مواجه شده اند.

بازداشت های گسترده پس از اعتراضات آبان ماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران و بسیج صورت گرفته؛ در مواردی افراد بازداشت شده حتی از شرکت کنندگان در اعتراضات نبودند و این نیروها به دلیل اختلافات شخصی با این شهروندان دست به بازداشت و پرونده سازی زده‌اند.

انواع شکنجه های روحی و جسمی همچون ضرب و شتم و تجویز قرص های روانی بر این بازداشت شدگان اعمال شده است. بازداشت شدگان زن تحت فشارهای جنسی و تجاوز نیز قرار گرفته‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.