امیرپورنگ سرمدی تهرانی با حکم هشت سال حبس در انتظار دادگاه تجدیدنظر

امیر پورنگ سرمدی تهرانی، شهروند ساکن بابلسر، طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به هشت سال زندان محکوم شده و در انتظار حکم دادگاه تجدیدنظر است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرپورنگ سرمدی تهرانی، در تاریخ سوم مردادماه ۱۳۹۸ به دلیل فعالیت در فضای مجازی انتشار مطلبی در حمایت از مشروطه خواهی و شعارنویسی از سوی نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۵ روز به بند یک-الف اطلاعات سپاه در شرق تهران منتقل شد. او پس از تهیه مستند اعترافات اجباری و تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل و در شهریور ماه ۹۸ با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزاد شد.

امیرپورنگ سرمدی تهرانی در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال حبس و در مجموع به هشت سال حبس تعزیری محکوم‌شد.

پرونده آقای سرمدی تهرانی هم اکنون در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی زرگر در نوبت رسیدگی است و در صورت تأیید نهایی این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد.

گفتنی است که دو هم‌پرونده‌ای دیگر این شهروند به نام‌های یاسین جمالی کسرینه و عطا الله رضایی نیز در تاریخ ۴ دی ماه ۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ترتیب به ۱۴ سال و نیم و ۸ سال زندان محکوم شده بودند.

امیرپورنگ سرمدی تهرانی متولد ۱۳۵۳ است و یک دختر ۹ ساله دارد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.